szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztók megtévesztése miatt egy millió forintra bírságolta a Szentkirályi Ásványvíz Kft-t szerdán.

A közlemény szerint, a versenytanács megállapította, hogy a Szentkirályi Ásványvíz Kft. szénsavas ásványvizes palackjain 2004. áprilisától használt címkéken alkalmazott jelölésekkel megtévesztette a fogyasztókat.

A Szentkirályi ásványvíz a 2004-es párizsi Aqua-Expo-n a legjobb külföldi szénsavmentes víznek járó 2004. évi "Eauscar díjat" nyerte el.

Ezzel szemben az elmarasztalt cég az általa forgalmazott egyes szénsavas termékeken is feltüntette "Eauscar" díjra utaló jelzéseket. A rendelkezésre álló adatokból megállapítható volt azonban, hogy a szénsavas ásványvíz nem nyert díjat. Ezért a versenytanács azt vizsgálta, hogy ezek a címkék kelthették-e azt a hatást a fogyasztókban, mintha a széndioxiddal dúsított ásványvíz is díjat nyert volna.

A GVH szerint az egyes szénsavas termékeken alkalmazott címkék összhatásukkal azt az üzenetet hordozták, hogy a fogyasztó által éppen megvett szénsavas ásványvízként értékesített áru lett a világverseny győztese.

A versenytanács, a bírság kiszabása mellett kötelezte a vállalkozást, hogy a határozat kézbesítésesétől számított 30 napon túl ne hozza forgalmazza a jogsértő címkével ellátott 0,5 literes szénsavas termékét.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Gazdaság

Harmincmilliós bírság a Pick Szeged Rt.-nek

Újabb bírságot, ezúttal 30 millió forintot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa a Pick Szeged Szalámigyár és Húsipari Rt.-re, mert a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon "No1" megjelölést alkalmazott 16 termékén.