Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Rekord nagyságú bírságot szabott ki a GVH az Allianz Hungária Biztosító Zrt.-re csütörtökön, az 5,3 milliárd forint a magyar versenyhivatali bírságolás másfél évtizedes történetében, az egy társaságra kivetett legnagyobb összeg.
Bár az Allianzra és öt társára összesen kivetett 6,8 milliárd forintos bírság, a GVH történetében, a Betonút Rt.-re és négy sztráédaépítő cégre 2004. júliusában kivetett 7,043 milliárd forint után csak a második legnagyobb, ám akkor a legmagasabb egyedi összeget 2,468 milliárd forint volt, amit a Strabag Rt.-re vetett ki a GVH. Ez alig a fele az Allianzra kirótt büntetésnek.
Az összesített bírság tekintetében a harmadik legmagasabb összeget, 1,51 milliárd forintot a SAP Magyarországra, az IBM Magyarországra, és az ISH Kft.-re 2006. júniusában vetette ki a GVH.
A negyedik legmagasabb összesített bírságot 1,313 milliárdot 14 kartellező út- és hídépítő cégre vetették ki 2005 szeptemberében. Míg a versenybírságok sorrendjében az ötödik a MÁV Zrt.-re kirótt 1 milliárd forint volt.
Ha az egy cégre kivetett bírságokat vizsgáljuk, akkor a már említett Allianz 5,3 milliárdos összege az első, míg a 2.-4. helyen a 2004 júliusi Betonút és társai 7,043 milliárdos összértéken belül, a Strabag 2,468 milliárd forintja, a Betonút 2,2 milliárdja, és a Hídépítő 1,37 milliárd forintja következik. Az ötödik a MÁV Zrt. 1 milliárd forintos bírsággal.
A versenytörvény szerint a megbírságolt cégeknek 30 napon belül be kell fizetni a rájuk kirótt összeget. Bár a bíróságtól azzal az indoklással, hogy a bírság befizetése a cég működését fenyegeti, kérhetik az összeg befizetésének felfüggesztését, ám az eddigi bírósági gyakorlat szerint ezt a kérést el szokták utasítani, és a cégeknek fizetni kell. Ez alól látványos kivétel volt a MÁV, mivel a bíróság a vasúttársaság rossz pénzügyi helyzetére tekintettel felfüggesztette az 1 milliárdos bírság kifizetését.
Azután ha az elmarasztalt cég a GVH határozatát megtámadja a bíróságon, akkor elkezdődik egy többéves pereskedés. A bíróságok az esetek 90 százalékában eddig helyben hagyták a GVH határozatát, illetve az esetek csekély százalékában mérséklik a kirótt bírságot.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.