Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Német sajtóforrások szerint összesen 5 ezer németországi munkahelyét szüntetné meg az Airbus gépeket gyártó EADS konzorcium, azaz ottani dolgozóinak közel negyedét építené le. A cég cáfol.
A Handelsblatt szerint egyszerűen ez lenne a következménye a gyártó termelésáthelyzési terveinek. Két üzeme valószínűleg teljesen áldozatul esne a karcsúsításnak, amit a múlt évben kirobbant pénzügyi válság miatt és az annak megoldását célzó átalakítási program alapján hajtanának végre.
Az EADS szóvivője egyszerű kitalálásnak nevezte a sajtóhírt, emlékeztetve, hogy ugyan van egy "Power 8" névre keresztelt tavaly elhatározott takarékossági program, amellyel a kiadásokat 2 milliárd euróval szeretnék lefaragni 2010-re, de az abban végrehajtandó lépéseket nem rögzítették még.
A német gyárbezárásokat egyébként több ízben cáfolták. Legutóbb két héttel ezelőtt, első alkalommal pedig októberben, amikor a német sajtóban megjelent a közlés, hogy meg akar szabadulni több németországi gyártóüzemétől, azaz 6,6 ezer dolgozó állását veszélyezteti.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Akadnak olyan fideszesek is, akik szerint nem jók ezek a kezdeményezések, de a felmérés azt is megállapította, hogy ők vannak kisebbségben.
A halálok körülményeit még vizsgálják.
A digitális közigazgatás továbbra sem állt helyre.
Két fiatalt már letartóztattak.