Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Meglepően sokan, tizenegyen jelentkeztek az olasz Alitalia légitársaság maradék állami részének megvételére a hétfő este lejárt határidőig, derült ki kedden. Többségük olyan befektetési alap, amely gyenge cégek megvásárlásával, átalakításával és továbbadásával foglalkozik. A jelentkezők között a legtekintélyesebb az UniCredit bankcsoport. Szakmai körökből csak egy érdeklődő akadt: az olasz olcsó jegyes légitársaság, az Air One vezetője, Carlo Toto.
Az olasz kormány kéthónapos tárgyalássorozatra számít a vevőjelöltekkel. Az olasz kormány egy hónapja, december 29-én hirdette meg hivatalosan az Alitaliát: január 29-én estig az Alitalia legalább 30,1 százalékára, illetve legföljebb 49,9 százalékára – ez a teljes állami részesedés – jelentkezhettek legalább 100 millió eurós alaptőkéjű érdeklődők.
A licitálóknak vállalniuk kell, hogy a csőddel fenyegetett légitársaság legalább 30,1 százalékát megtartják az üzleti tervük megvalósításáig, és fenntartják az Alitalia nemzeti jellegét. Az elbírálásban nagy súllyal esik latba a vevő üzleti terve az Alitalia „újraindítására és fejlesztésére”. A légitársaság piaci tőkeértéke 1,37 milliárd euró.
Ha nem sikerülnek a tárgyalások, akkor nyilvános, tőzsdei kibocsátással próbálják majd eladni az állami részt, közölték az olasz pénzügyminisztériumban korábban. Az Air France-KLM légitársaság már a múlt héten jelezte, hogy mégsem tesz vételi ajánlatot. Igazgatótanácsa az olasz kormány támasztotta feltételeket - francia lapjelentések szerint - "ostobának" találta, különösen a túl magas irányárat, és azt, hogy a légitársaság hálózatát nem lehetne átszervezni.
Az Alitalia üzemi vesztesége tavaly körülbelül 380 millió euró volt, a korábban várt 221 milliós hiány helyett, közölték a társaságnál előzetes becslésként hétfőn. A növekvő veszteséget a sztrájkokkal, a munkaköltség csökkentésének meghiúsulásával, az üzemanyag drágaságával és az olcsó jegyes légitársaságok versenyével magyarázták. A cégnek utoljára 2002-ben volt profitja.
Tényként közölték, hogy az üzemi hiány novemberrel bezárólag 197 millió eurót ért el. Az év végén 1,026 milliárd euró volt a cég adóssága. Hozzátették: a rendelkezésre álló forgótőke "jóval több mint egy évi" működést tesz lehetővé.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
A halálok körülményeit még vizsgálják.
Akadnak olyan fideszesek is, akik szerint nem jók ezek a kezdeményezések.
Két fiatalt már letartóztattak.