Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Meredeken, több mint a kétszeresére emelkedett tavaly a nem teljesítő adóssá válók aránya a spekulatív kockázati kategóriába sorolt európai vállalatok között, de ez az arány még mindig jelentősen elmarad az elmúlt évek átlagától, áll a Moody's Investors Service csütörtökön Londonban kiadott éves jelentésében.
A nemzetközi hitelminősítő adatai szerint a 2006-ban nem fizetővé vált, magas hozamú besorolással ellátott európai cégadósok aránya – a Moody's által adósosztályzattal ellátott adósság-kibocsátók számához mérve – 1,9 százalék volt a 2005-ben mért 0,8 százalék után.
A cég megjegyzi ugyanakkor, hogy a hátralékba került európai vállalati adósok éves aránya az elmúlt öt év átlagában 4,5 százalék volt.
A csütörtökön Londonban kiadott éves európai adósjelentés szerint a Moody's spekulatív listáján szereplő cégek közül tavaly öt vált nem fizetővé; három vállalat kötvényadósságával, egy bankadóssággal, egy pedig mind kötvény-, mind bankadósságával hátralékba került.
Egy évvel korábban két európai cégadós került fel a nem fizetők listájára. A nem teljesítővé vált adósságösszeg emelkedése még meredekebb volt: tavaly összesen 1,3 milliárd euró adósság után váltak nem fizetővé európai cégek; ez majdnem a négyszerese az előző évi összegnek, áll a Moody's csütörtöki londoni elemzésében.
A cég mindazonáltal megjegyzi, hogy a tavalyi összeg is jóval elmarad az elmúlt öt év éves átlagától, ami 14,7 milliárd euró; 2002-ben például majdnem 52 milliárd euró vállalati adósság vált nem teljesítővé a Moody's európai cégadósi listáján.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.