szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Jelentősen csökkent a világ első számú édesipari csoportjának, a Cadbury Schweppesnek a nyeresége az idei év első felében, az alapanyagok - elsősorban a tejtermékek - drágulása, illetve a beruházások miatt.

Az egyebek mellett a Dairy Milk csokoládét, a Trident rágógumit, a Hals torokerősítő cukorkát előállító vállalat adózott eredménye 78 százalékkal csökkent, 182 millió fontra (270 millió euróra) az egy évvel korábbi 819 millió fontról (a tavalyi eredményt egy 500 millió fontos, ital üzletrész eladásból származó tétel növelte).

Ugyanakkor az árbevétel növekedett az első fél évben: 1 százalékkal 2,33 milliárd fontra. A felvásárlásokat, illetve az üzletrész-eladásokat nem számítva az árbevétel 6 százalékkal nőtt, a terv 4-6 százalék volt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!