Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Terjedelmes riportot közölt a Handelsblatt című német napilap hétfőn Kecskemétről annak kapcsán, hogy a Daimler német autógyár a városban hozza létre első kelet-európai gyártó üzemét.
A tekintélyes politikai, illetve üzleti napilap bevezetőjében arról írt, hogy a Daimler döntése nyomán a "pusztavárosban" – mint fogalmazott – megmozdult a föld. A pusztai idillnek egyelőre legalábbis vége, a Daimler a város szélén fekvő szántóföldet magasan fejlett technológiával rendelkező vidékké fejleszti. Az újság ezzel összefüggésben emlékeztetett: a stuttgarti cég az elmúlt héten – több hónapos vita után – határozott az első kelet-európai üzem Kecskeméten történő létrehozásáról. A beruházás értéke 800 millió eurót tesz ki, s az új típusú Mercedes autók gyártása – évente mintegy 100 ezer – 2011-ben kezdődik.
A riportban a Handelsblatt több helyi vállalkozót szólaltatott meg, akik kivétel nélkül abban reménykedtek, hogy a beruházás fellendülést hoz a városnak, illetve a térségnek. Ugyanezt a reményt fogalmazta meg a lapnak Zombor Gábor polgármester is, aki kiemelte, hogy a Daimler döntése nagy elismerést jelent Kecskemétnek.
A riporthoz fűzött – keretbe foglalt, s térképpel mellékelt – írásában a Handelsblatt kiemelte, hogy Magyarországon az autógyártás 1990 óta a leggyorsabban növekvő ágazatok közé tartozik. Az újság úgy értékelte, hogy az autógyártás az elektronikai ipar mögött a második legfontosabb ágazattá vált, s a legnagyobb beruházók között az Audit és a Suzukit említette.
Az újság utalt arra, hogy Magyarország egyidejűleg a beszállítók eldorádójának számít. A beszállítók logisztikai szempontból "ügyesen" Magyarország nyugati részében telepedtek le, s Magyarország általánosságban is kiváló helyszín a logisztika számára – tette hozzá az újság.
Ugyanakkor beszámolt arról is, hogy az elmúlt években jelentősen megkopott Magyarország korábbi hírneve a kelet-európai térség piacgazdasági reformjainak éllovasaként. A közvetlen külföldi beruházások visszaestek, Gyurcsány Ferenc miniszterelnök baloldali kormánya pedig megkezdte a fontos gazdasági reformok lefékezését – írta a lap.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
A pár egy podcastben reagált a pletykára, mondván, most legalább egy helyen vannak, mert ha nem, mindenki azonnal a válásukról kérdez.