Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Milyen érdekek irányítják az Európai Uniót akkor, amikor saját tagállamai almatermelőinek érdekeivel szemben az importőrök érdekeit veszi figyelembe? - tette fel a kérdést Becsey Zsolt (Fidesz-MPSZ) európai parlamenti képviselő, az Európai Bizottsághoz intézett beadványában.
A témáról kiadott közleményében leszögezte: a magyar gazdák megélhetése, egy hagyományos termelési kultúra megőrzése a tét.
Beadványában emlékeztetett arra, hogy az Egyesült Államok saját gazdái védelmére 51,74 százalékos dömpingellenes vámmal korlátozza a kínai almasűrítmény bejutását.
Becsey azt is kérdezte: "megengedhetőnek tartja-e a bizottság, hogy az unióba importált alacsony savtartalmú (például kínai) almasűrítményt szintetikus savval (citromsavval) javíthatják fel az európai feldolgozók a korábban bevált magas természetes savtartalmú lengyel, magyar, osztrák, olasz, román, spanyol és portugál almával szemben?"
Erre, az európai termelői érdekeket sértő gyakorlatra éppen a Tanács, vagyis az EU-beli kormányok közös döntését meghozó uniós alapintézmény egyik irányelve ad lehetőséget, mutatott rá a képviselő.
Szerinte "nemcsak a jelenlegi hazai almapiaci feszültség miatt fontos, hogy a termelők önköltségen fölüli árat szabhassanak. Azért is halaszthatatlan intézkedni most, hogy a jövő évi termést a forráshiány ne veszélyeztesse."
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.