Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Az egy főre jutó magyar hazai össztermék (GDP) 62,9 százaléka az uniós átlagnak vásárlóerő-paritáson számolva, derül ki az Eurostat pénteken nyilvánosságra hozott adataiból. Ezzel jelenleg Magyarország egy szinten áll Horvátországgal, a tavalyi adatok alapján.
A listát Luxemburg vezeti, ahol az uniós átlag-GDP 253 százaléka jut egy főre. Az uniós tagok közül az utolsó helyezett Bulgária, ahol ez az arány 40 százalék. A vizsgálatba EU-n kívüli európai országokat is bevontak: közülük Norvégiában 190 százalék, a lista végén elhelyezkedő Albániában viszont csak 25 százalék a vásárlóerő-paritáson számolt, egy főre jutó GDP az uniós átlaghoz viszonyítva. Az uniós élbolyban Luxemburgot Írország (140 százalék) követi, majd Hollandia (135 százalék) és Ausztria (123 százalék) következik.
A közép- és kelet-európai térségben Szlovénia vezet az uniós átlag 90 százalékával, majd a csehek következnek 80 százalékkal. Szlovákia 72 százalékkal, Észtország 67 százalékkal megelőzi Magyarországot, míg Litvánia (61 százalék), Lengyelország (57 százalék), Lettország (56 százalék), Románia (46 százalék), Bulgária (40 százalék) mögötte van.
Az egy főre jutó GDP vásárlóerő-paritáson, 2008-ban
EU27 = 100
Luxemburg | 253 |
Írország | 140 |
Hollandia | 135 |
Ausztria | 123 |
Svédország | 121 |
Dánia | 119 |
Nagy-Britannia | 117 |
Finnország | 116 |
Németország | 116 |
Belgium | 115 |
Franciaország | 107 |
Spanyolország | 104 |
Olaszország | 100 |
Görögország | 95 |
Ciprus | 95 |
Szlovénia | 90 |
Csehország | 80 |
Málta | 76 |
Portugália | 75 |
Szlovákia | 72 |
Észtország | 67 |
Magyarország | 63 |
Litvánia | 61 |
Lengyelország | 57 |
Lettország | 56 |
Románia | 46 |
Bulgária | 40 |
Nem EU-tagok | |
Norvégia | 190 |
Svájc | 141 |
Izland | 119 |
Horvátország | 63 |
Montenegró | 46 |
Törökország | 45 |
Macedónia | 32 |
Szerbia | 37 |
Bosznia és Hercegovina | 30 |
Albánia | 25 |
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.