Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A horvát Janaf olajvezeték üzemeltető vállalat infrastruktúrájának modernizálásán dolgozik annak érdekében, hogy megteremtse az adriai olajpiaci jegyzés és nemzetközi kereskedelem technikai előfeltételeit.
A Janaf nem saját maga akar szerepet vállalni a nemzetközi olajkereskedelemben, hanem meg kívánja teremteni a feltételeit, hogy az érdekelt olajkereskedő cégek kihasználhassák az észak-adriai Omisalj mélymerülésű olajterminál kapacitásait.
„Azok a tárolási és szállítási kapacitás bővítő beruházások, amelyeken jelenleg dolgozunk, megteremtik az adriai spot-olajpiaci jegyzés létrehozásának a lehetőségét. Omisalj ezáltal részese lehet a mediterrán olajpiacnak” – írja a Janaf közleménye, amelyet a Reuters hírügynökségnek eljuttatott.
A horvát Nacional hetilap arról számolt be korábban, hogy a Janaf tárgyalásokat folytat az orosz Gazpromneft vállalattal, a Gazprom olajipari érdekeltségével egy jövőbeni spot olajpiacon való részvételről. A Janaf nem erősítette meg a lap értesülését, mindössze annyit közölt, hogy „infrastruktúra beruházásaink lehetővé teszik minden érdeklődő fél számára a részvételt”.
A Janaf 1,9 milliárd kunás (360,9 millió dollár) beruházási programja három helyszínen irányozza elő a tárolási kapacitás bővítését. Jelenlegi tárolási kapacitása 900 ezer tonna olaj, amit 2,2 millió tonnára kíván növelni.
A Janaf üzemelteti az Észak-Adriát Horvátország belső területeivel, Szerbiával és Magyarországgal összekötő vezeték szakaszokat. A vállalat modernizálja az Omisalj kikötőt Sisak várossal összekötő vezeték szakaszt is és megteremti a kétirányú forgalmazás technikai feltételeit. Jelenleg a vezetékszakasz csak a kikötőből képes az ország belső területei felé szállítani az olajat.
A Janaf 75 százalékban a horvát kormány tulajdonában van, a fennmaradó 25 százalékon pedig a horvát INA olajtársaság osztozik több befektetési alappal. Az INA legnagyobb részvényese a magyar Mol olajtársaság.
A Janaf az idei első negyedévben 124,1 millió kuna forgalmat bonyolított, 51 százalékkal magasabbat mint az előző évi bázis időszakban, adózott eredménye pedig 19 millió kuna lett 8,2 millió után.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egyre több a vendégmunkás, miközben a hazai munkaerő-tartalék – a kormány ígéretével szemben – nem apad. A tartaléksereg aligha aktivizálható, nagyszámú új munkahely pedig nem keletkezik.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Többek között Dés László, Presser Gábor, Spiró György is felszólalt a terroristákat éltető északír raptrió koncertje ellen.