Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Vesztésre áll a brit Permira a többségi tulajdonában lévő BorsodChem megtartásáért folytatott harcban a kínai Yantai Wanhuával szemben, amely a vegyipari cég adóssága egyötödének birtokában kivásárolná a Permirát – derül ki a friss HVG összeállításából.
Egyetlen szónyi reménye maradt a körülbelül 1 milliárd eurós adósságban úszó BorsodChem (BC) 87 százalékos tulajdonosának, a brit Permira kockázatitőke-befektető társaságnak. Ez a szó a „jelenleg”, s abban a mondatban szerepel, amelyet a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium tett közzé múlt pénteken. Eszerint jelenleg a magyar állam sem közvetlenül, sem a százszázalékos tulajdonában lévő Magyar Fejlesztési Bankon, sem más állami szereplőn keresztül nem nyújt hitelt a BC-nek. Amiből a Permiránál azt olvasták ki, hogy a jövőben viszont a kazincbarcikai cég megkaphatja az MFB-től azt a 100 millió eurós hitelt, amelyet még ez év elején Gyurcsány Ferenc exkormányfő ígért meg, hogy a válság miatt megroggyant vegyipari cégnek ne kelljen mintegy 3 ezer dolgozójából 550-et elküldenie, folytathassa fejlesztéseit, s megállapodjon hitelezőivel adóssága átütemezéséről. Erre legkésőbb október 15-éig kellene sort kerítenie.
A cikk a csütörtöki HVG-ben olvasható.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.