Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Kína tavaly több mint 41 százalékkal több vasércet importált, a három legnagyobb forrása Ausztrália, Brazília és India volt, miközben a kelet-ázsiai óriás más országokból megduplázta korábbi behozatalát - derül ki a kínai fővámhivatal most közzé tett jelentéséből.
Kína 2009-ben 260 millió tonna vasércet, vagyis 43 százalékkal többet hozott be Ausztráliából, mint a korábbi évben, Brazília 140 millió tonnát exportált Kínába, ami több mint 41 százalékos emelkedés éves szinten. A két országból Kína behozatalának 64,4 százaléka származik. Indiából 110 tonna vasérc érkezett a tavalyi évben, ami 18 százalékos emelkedés 2008-hoz képest. Az összes behozatalból India részesedése 17 százalék. Kína tavaly több mint megduplázta importját Dél-Afrikából, Ukrajnából és Kanadából.
Kína vasérc importja tavaly elérte a 630 millió tonnát, ami 41 százalékot meghaladó bővülést jelent az előző évhez viszonyítva. A beszerzési átlagár majdnem 42 százalékkal volt kevesebb a 2008. évinél, megközelítette a 80 dollárt tonnánként.
A vasérc import tavaly a világ harmadik gazdaságának 50,14 milliárd dollárba került, 17 és fél százalékkal kevesebbe, mint egy évvel korábban.
A fővámhivatal dokumentuma a kínai acélipar gyors felépülésével, az elégtelen belső forrásokkal és a készletezési szándék növekedésével magyarázza a vasérc behozatalának nagyarányú megnövekedését.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.