Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Jelentősen javultak a magyar vállalatok várakozásai a következő félévre vonatkozóan – derül ki a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) Gazdaság- és Vállalkozáselemző Intézete (GVI) felméréséből.
Parragh László, az MKIK elnöke kiemelte: az index minden összetevője javulást mutat, bár a bizonytalansági tényező továbbra is magas, ami azt jelzi, a vállalatok nem biztosak a folyamatok tartósságában. A MKIK GVI konjunktúra-mutatója 2010. áprilisban plusz 14,8 százalékra emelkedett az októberi mínusz 9 százalékról.
A kis-, közepes és a nagyvállalatok egyaránt kedvezőbben látják kilátásaikat. Az exportra termelők bizakodóbbak, mint a belső piacon működők. Ezt azt mutatja, hogy a belső fogyasztás még mindig nem mozdult el, bár a cégek bíznak a kedvező folyamatok alakulásában.
A válaszadók többsége beruházást tervez, főleg az exportra termelő gépipari cégek. Ugyanakkor az építőipar továbbra is depressziós állapotot mutat. Bár a munkaerőpiacon megállt a létszámleépítés, hirtelen bővülés nem várható, vagyis a munkanélkülieket nem tudja felszívni a piac − emelte ki Parragh László. Az MKIK elnöke úgy vélekedett, hogy a vállalatok pozitív várakozása a kormányváltással is összefüggésben van. A vállalatok hisznek abban, hogy a piacon kedvező elmozdulás lehet.
Tóth István János, az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáselemző Intézet (GVI) ügyvezető igazgatója kiemelte: a nemzetközi adatokból az látszik, hogy a válság túl van a fordulóponton, így a magyar vállalatoknak várhatóan lesz külpiacuk. Szerinte Magyarország 4-5 év múlva éri el a gazdasági válság előtti szintet.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Hová tűnt a 45 éves múltra visszatekintő Magyar Formatervezési Díj, és mi lett a hazai innovációt bemutató magas színvonalú kiállítással? Amióta a Magyar Formatervezési Tanácsot a Jakab Zsófia vezette divatügynökség alá szervezte a kormány, a designból „kreatívipar” lett, és csak a nagyratörő víziók maradtak.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Érdekes, hogy a „luxizás” ellen most szót emelő Lázár magántulajdonában is volt már ilyen típusú autó.
Idén először a kormány nem utólag dob mentőövet az adósságoktól roskadozó kórházaknak.
Wimbledon friss bajnoka nemcsak az edzésben, az étkezésben sem bízik semmit a véletlenre.