szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Hatalmas ugrásokkal fejlődik a hazai online kiskereskedelem: míg két évvel ezelőtt még csak bő 60 milliárdos volt a forgalom, addig tavaly már megközelítette a 100 milliárdot, az idén pedig várhatóan 130-135 milliárd forintnyi termék cserél gazdát a webáruházakban − írta a Világgazdaság hétfői számában.

A lap szerint áprilisban 2 700 e-bolt működött Magyarországon, ez több százzal haladja meg a 2008-as adatot, s az idei forgalmi többlet várhatóan fele-fele arányban oszlik meg a piac régi, illetve új szereplői között. Az internetes értékesítés a teljes magyarországi kiskereskedelmi forgalomnak ma már több mint az 1,6 százalékát adja, egy éve ez a mutató még egy százalékon állt.
 
A bővülésre magyarázatul részben az szolgálhat, hogy a gazdasági recesszió sokakat tett még inkább árérzékennyé, és az online vásárlásra is hajlandó internetezők megkereshetik a világhálón a legolcsóbb vásárlási lehetőségeket. A webes vásárlásban ugyan egyre jobban bízunk, ám az online bankkártyás fizetés aránya még mindig alig 3 százalék, a banki átutalás lehetőségével még ennél is kevesebben élnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Vállalkozás

Netes vásárlás: kényelmes, olcsó vagy egyszerűen muszáj?

Az online áruházak kialakítása és működtetése folyamatos fejlesztést kíván üzemeltetőjüktől. Miközben a potenciális online vásárlók száma folyamatosan nő, a magyar piac még nem tart ott, hogy akárkinek megérje webáruházat működtetnie. Mi kell a sikerhez? A Mai Piac összefoglalta a költségeket és buktatókat.