Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Szakértők szerint a következő időszakban a rizs árának emelkedésére is számítani lehet, mivel a fogyasztók és a befektetők alternatív lehetőségeket keresnek a búza drágulása miatt.
A Bloomberg elemzése szerint a rizs ára az idén 24 százalékkal emelkedett a chicagói árutőzsdén, miközben a búza csak június óta több mint 50 százalékkal lett drágább, mert szélsőséges időjárás és természeti csapások sora tizedelte a termést számos termelő országban.
A chicagói árutőzsdén most 11,31 dollárba kerül 100 font (hozzávetőleg 45 kilogramm) rizs, június végén 9,55 dollár körül alakult az ár. A rizs utoljára 2008 áprilisában, a súlyos éhséglázadásokkal és zavargásokkal együtt járó élelmiszerválság idején volt rekordszinten, 25,07 dolláron.
A rizs ára tonnában kifejezve augusztus elején 53 dollárral volt olcsóbb, mint a búza − az élelmiszerválság idején viszont 242 dollár volt az eltérés a rizs "javára" −, ez a különbség azonban fokozatosan csökken: szakértők szerint most már csak 15 dollár körül van, s az eltérés tovább szűkülhet. Ugyanakkor az elmúlt tíz év átlagában a rizs tonnája átlagosan 41 dollárral volt drágább, mint a búza. Szakértők azt jósolják, hogy októberben 15 százalékkal 550 dollárra emelkedhet a thaiföldi rizs ára, mások 10 százalékos emelkedést jósolnak a következő két hónapban.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.