Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A Fővárosi Önkormányzat szerint alaptalanok a budapesti CET komplexum beruházójának "vádaskodásai"; valójában a cég hibái miatt késik a projekt - közölte Bagdy Gábor pénzügyi főpolgármester-helyettes kedden.
A közlemény szerint a Porto Investment Hungary Kft.-nek már tavaly augusztusban át kellett volna adnia a CET-et, de ez a beruházó késedelme miatt máig nem történt meg. Sőt a legújabb hírek szerint a beruházás ez év augusztus vége előtt nem is fog elkészülni - tették hozzá. Az önkormányzat cáfolta a cég azon állításait, hogy hátráltatnák a létesítmény megnyitását, szerinte a Porto nem gondoskodott az ideiglenes közművek csatlakoztatásáról.
A főváros közlése szerint az sem igaz, hogy a közműellátottság biztosítása a FIMŰV Zrt. és az önkormányzat feladata lenne. Hozzátette: nem igaz, hogy a bérleti szerződés véglegesítése és a bérbeadási pályázat megindítása a főváros miatt csúszik; a városvezetés által kezdeményezett egyeztető tárgyalásokat a Porto sorozatosan lemondta. "Úgy tűnik, hogy a Porto Investment Hungary Kft. saját feladatainak hiányos teljesítéséről megalapozatlan vádaskodással próbálja elterelni a közvélemény figyelmét" - olvasható a közleményben.
A CET beruházója, a Porto Investment önmaga ellen kér felülvizsgálatot, a PPP-konstrukciós (a közszféra és a magánszféra együttműködésén alapuló) szerződések ellenőrzésére kéri a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot. A cég hétfői közleménye szerint a lépés oka, hogy a tulajdonos Fővárosi Önkormányzat képviselői a szerződés előnytelenségére és egyéb "megalapozatlan indokokra" hivatkozva hátráltatják az épület megnyitását. Az MTI érdeklődésére azt közölték: Budapest még mindig nem írta alá a közműszerződések egy részét, amelyek a beruházás folytatásához szükségesek. A két áramfelvételi pont közül az egyikre a szerződés megkötése folyamatban van, s a gázfogyasztásra vonatkozó szerződés sincs még aláírva. A Porto Investment az ügyben Hegmanné Nemes Sára államtitkárhoz fordul, akitől azt várja, hogy objektív, szakmailag megalapozott véleményt mondjon a projektről.
Márton Imre, a Porto Investment ügyvezetője február 15-én közölte az MTI-vel, hogy augusztus 20-án szeretnék átadni a Duna-parti Közraktárak helyén épült CET (Central European Time) épületét, ehhez viszont az kell, hogy a közműszerződéseket aláírja a főváros. Ennek hiányában ugyanis nem kaphatnak használatbavételi engedélyt. A mintegy 27 ezer négyzetméteres komplexum kialakítását a tervek szerint 2010 augusztusában kellett volna befejezni, a 8,5 milliárd forintos beruházás PPP-konstrukcióban, a Fővárosi Önkormányzat szerepvállalásával és a Porto Investment Kft. fejlesztéseként valósul meg.
A hatalmas, bálnára hasonlító épületegyüttes szokatlan megoldásban integrálja a XIX. századi raktárépületeket egy korszerű építménnyel. A két meglévő régi raktárépületen egy egyedi tervezésű üveghéj nyúlik át, és galériát alkotva egyesíti a régi és új építményeket, amelyekben sok üzlet működik majd, a kis butikoktól, bároktól, művészeti galériáktól a nagyobb egységekig, éttermekig.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Sajtóértesülések szerint az izraeli hadsereg és több vezető biztonsági tisztviselő is ellenzi a lépést.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.