Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Februárban a fogyasztói árak 5,9 százalékkal voltak magasabbak, mint egy évvel korábban. Egy hónap alatt jelentős mértékben nőtt a háztartási energia és az élelmiszerek ára. Az átlagosnál kevésbé drágultak a szolgáltatások, míg a ruházkodási cikkekért továbbra is kevesebbet kellett fizetni - közölte a KSH.
1 hónap alatt – 2012. januárhoz viszonyítva – a fogyasztói árak 0,8%-kal növekedtek. Ezen belül az élelmiszerek 1,7%-kal drágultak. Növekedett az idényáras élelmiszerek – burgonya, friss zöldség, gyümölcs – (5,9%), a tojás (3,7%), a sertészsiradék (3,5%), a tej (2,4%), a párizsi, kolbász (2,3%), a szalámi, szárazkolbász, sonka (1,9%), a kávé (1,8%) és a csokoládé, kakaó (1,7%) ára. A főcsoportok közül a háztartási energia ára emelkedett a legnagyobb mértékben egy hónap alatt, 2,7%-kal, ezen belül a vezetékes gáz 4,1%-kal, az elektromos energia 2,7%-kal drágult. Az átlaggal közel megegyező mértékben emelkedtek a szeszes italok, dohányáruk árai (0,9%). A szolgáltatások esetében átlag alatti áremelkedés (0,3%) következett be, ezen belül a csatornadíj 4,7, a vízdíj 4,2%-kal emelkedett.
Kis mértékben drágultak az egyéb cikkek (0,2%), ezen belül a járműüzemanyagok ára 0,5%-kal csökkent. A tartós fogyasztási cikkek ára alig nőtt egy hónap alatt (0,1%). A ruházati cikkekért átlagosan 0,6%-kal kellett kevesebbet fizetni, az előző hónaphoz viszonyítva.
12 hónap alatt, 2011. februárhoz viszonyítva, az élelmiszerek árai az átlagosnál nagyobb mértékben, 6,0%-kal emelkedtek. Ezen belül jelentősen nőtt a sertészsiradék (30,2%), a margarin (26,1%), a tojás (23,1%), a cukor (19,0%), a csokoládé, kakaó (17,7%), a kávé (17,0%), a párizsi, kolbász (11,7%) és a sertéshús (11,4%) ára. Árcsökkenés következett be az idényáras élelmiszerek (13,8%), a liszt (5,4%) és az étolaj (3,0%) esetében. Az átlagosnál nagyobb mértékben, 8,7%-kal emelkedett az egyéb cikkek ára, ezen belül a járműüzemanyagoké 17,6%-kal, a gyógyszereké, gyógyáruké 5,5%-kal. Szintén átlag felett, 8,1%-kal nőtt a háztartási energia ára, ezen belül a távfűtésé 11,2%-kal, a palackos gázé 10,4%-kal.
A szeszes italok, dohányáruk körében is átlag feletti volt az áremelkedés mértéke (7,6%). A ruházkodási cikkek (4,8%) és a szolgáltatások (4,5%) árai átlag alatt növekedtek, ez utóbbin belül a szemétszállítás 7,5, a csatornadíj 5,7%-kal drágult. A tartós fogyasztási cikkekért átlagosan 1,3%-kal kellett kevesebbet fizetni, 2011. februárhoz képest.
Az EU 27 tagországában 2012. januárban a fogyasztói árak – az előzetes harmonizált adatok szerint – átlagosan 2,9%-kal voltak magasabbak, mint 2011. januárban. A legkisebb áremelkedést Svédországban (0,7%) és Írországban (1,3%), a legnagyobbat Magyarországon (5,6%), valamint Észtországban (4,7%) mérték.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Megszaporodtak az egyházon belül történt szexuális és egyéb visszaélésekről szóló hírek. Arról, hogy a magyar katolikusok hol tartanak a szembenézés és feldolgozás útján, Görföl Tibor teológust, vallásfilozófust, a Pécsi Tudományegyetem filozófia tanszékének docensét kérdeztük.
Véres és egyéb testnedvektől iszamós romokon kell a jobboldalnak újjáépítenie magát, amihez sok kitartást és erőt kívánok.
A Corvinus térítésmentes képzéseire 433 pont alatt, az önköltséges helyeire 400 pont alatt nem lehetett bekerülni. Nehezen lehetett bejutni a jogász- és a pszichológiaképzésre is.
A miniszterelnök politikai igazgatója szerint a Fideszt segíti, ha a liberális celebek ellenük kampányolnak.
Árak, trendek, vendégélmény a magyar tengernél.
Az üzleti bizalmi index a koronavírus-járvány legsötétebb időszakát idézi.
Az e heti HVG legfontosabb cikkeit ajánljuk.