Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Az európai repülőgépgyártó Airbus elővigyázatosságból nem lítium-ionos, hanem hagyományos, nikkel-kadmium elemeket rak készülő, új A350-es típusába azt követően, hogy a Boeing legújabb, 787-es repülőgépének akkumulátorai több alkalommal is kigyulladtak.
Az Airbus döntését csütörtökön közölte megrendelőivel. A társaság, amely az EADS-konzorcium tagja, eredetileg négy lítium-ion akkumulátort tervezett beépíteni az A350-esbe. A nyárra esedékes első légi menetpróbák idején mindazonáltal továbbra is az újfajta, lítium-ionos akkumulátorokkal repül majd az A350, csak a leszállított járművekbe telepítenek régi technológiájú elemeket.
Elemzők szerint ez azt jelzi, hogy a döntés kevésbé az alkalmazott technológiával kapcsolatos aggodalmakat tükrözi, inkább azt a félelmet, hogy a Boeing típusához kapcsolódó vizsgálatok nyomán a szabályozók új előírásban rögzíthetik a lítium-ionos elemek korlátozását vagy tiltását.
Az Airbus az idei nyárra tervezett első próbarepülések után a jövő év közepén már le is szállítaná a nagy hatótávolságú, széles törzsű típusának első példányait. A Boeing a 787 Dreamliner típus hibái ellenére jelezte elkötelezettségét, hogy kitart a hatékonyabb, modern technológia mellett.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.