szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Nem arról van szó, hogy nem innának a magyarok, hanem hogy beelőztek a vodkák és a gyomorkeserűk a magyar piacon.

Jelentősen átalakult a 2011-ben két lépcsőben bevezetett jövedékiadó-emelés után a szeszes italok hazai piaca – írja a Magyar Nemzet a Nielsen piackutató társaság felmérésére hivatkozva.

A lap keddi számában szerint a gyártók kisebb alkoholtartalmú termékeket dobtak piacra, így igyekezve tartani a korábbi árakat, vagy magasabb presztízsű termékeket készítettek.

A felmérés szerint tavalyelőttig a pálinka vezette a hazai élelmiszer-kiskereskedelemben az égetett szeszes italok forgalom szerinti rangsorát, tavaly viszont már a vodka került az élre és a gyomorkeserű is megelőzte a pálinkát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!