szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A reklámadó bevezetése lekerülhet a napirendről, kivéve, ha a kereskedelmi televíziók a jövőben aggresszívan lépnek fel a kormánnyal szemben – mondták a Népszabadságnak vezető kormánypárti politikusok.

A reklámadó lehetséges bevezetéséről először Orbán Viktor májusban beszélt, az NGM pár nappal később tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat munkapéldányát, amelyből kiderült: a két nagy kereskedelmi tévé, az RTL Klub és a TV2 lehet a legnagyobb vesztese az új sarcnak, de érzékenyen érintené a Hír Tv-t is. Az adót a hirdetést megjelentető médiumnak kellene megfizetnie a reklám közzétételéből származó bevétele után. Az új adó sávos rendszerű lenne.

A Népszabadság információi szerint a kormány és a Fidesz egész nyáron mérlegelte, hogy 7-10 milliárd forintos pluszbevételért édemes-e konfliktust vállalni az egész reklámiparággal, a nagy televíziókkal, még a Fidesz-közeli médiumokkal is. A kormánypárt már a 2014-es választásokra koncentrál, ezért a Fideszben voltak és vannak is olyan vélemények, hogy a reklámadó lebegtetésével a kereskedelmi médiumokat "kordában kell tartani" egészen a választásokig – írja a lap.

A Fideszben attól tartanak, hogy egyes kereskedelmi médiumok híradóinak kritikus hangvétele befolyésolhatja a kormánypárt megítélést, népszerűségét, így a választások végeredményét is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!