Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Fegyveriparának nagyarányú fejlesztésére készül a világ legnagyobb fegyverimportőre, India, annak érdekében, hogy saját termékeivel válthassa ki importját és a térségben kialakított gyártási-fejlesztési együttműködésekkel jelentős exportőrré váljon.
A szöuli ADEX (Aerospace and Defense Exhibition) hadiipari vásáron az indiai DRDO (Defense Research and Development Organization) hadiipari kutatási és fejlesztési ügynökség indiai gyártmányú fegyverek és fegyverrendszerek széles választékát vonultatta fel.
Mint Avinash Chander, a DRBO igazgatója, az indiai védelmi miniszter tanácsadója a Yonhap hírügynökségnek adott interjúban elmondta, most került sor első alkalommal az indiai gyártmányú Akash és Pragati föld-levegő, illetve föld-föld rakéta rendszerek bemutatására külföldön. Az 1,2 milliárd lakosú India már megelőzte Kínát a világ legnagyobb fegyverimportőreként. A Stockholm International Peace Research Institute adatai szerint az indiai import adta a világ fegyverkereskedelmének 9 százalékát 2006 és 2010 között.
Az indiai kormány nemrégiben kezdte el feloldani a fegyverexportra vonatkozó megkötéseket, lazítva valamelyest az ország fegyverkiviteltől tartózkodó több évtizedes magatartásán. A kivitel azonban jelenleg még mindössze kevesebb mint két százalékát teszi ki az indiai fegyveripar termelésének.
A fegyveripari fejlesztésekkel India először saját haderejénél kezdi meg az importált fegyverek és fegyverrendszerek fokozatos kiváltását, ezt követően tervez nyitni a régiós exportpiacokra. Ebben a törekvésében "természetes szövetségesének" tekinti a technológiailag magasan fejlett Dél-Koreát - mondta el a Yonhap hírügynökségnek Avinash Chander, az indiai rakétaprogram szellemi atyja, kifejezve egyúttal reményét, hogy a szöuli haditechnikai vásáron számos kooperációs kapcsolat alapját sikerül megvetni.
Az ADEX vásárral egyidőben a két ország magas rangú katonai vezetői és üzletemberei tartottak kétoldalú megbeszéléseket kutatás-fejlesztési és gyártási együttműködési lehetőségek megvizsgálására.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral. A fejlesztők most is abban reménykedtek, hogy az állam kisegíti őket, Peking azonban csalódást keltett. A kínaiak igazi problémáját azonban semmilyen tőkeinjekció nem tudná megoldani.
„Mindent megtettetek, hogy ártsatok a fiataloknak. Hoffmann Rózsától Balog Zoltánon át odáig, hogy bekúrtátok inkább az egész oktatást a rendőrség alá, mert más tervetek nem is volt, mint hogy kuss legyen.”
Ajánló a HVG legfrissebb számából.