Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Egyre több légitársaságnál van terjedőben az, hogy már a fedélzetre felvitt kézipoggyászért is fizetni kell. Az ultra fapados légitársaságok üzleti modelljében a legtöbb, korábban ingyenes, vagy a jegyárba épített szolgáltatásért már fizetni kell. A plusz díjakért a légitársaságok azt ígérik, csökkentik jegyáraikat.
Egyre több légitársaságnál van terjedőben az, hogy már a fedélzetre felvitt kézipoggyászért is fizetni kell – írja a MarketWatch. A legutóbbi belépő erre a területre az amerikai Frontier Airlines, mely április 28-tól online foglalás esetén 20, check-innél 35, közvetlenül a beszállás előtt pedig 50 dollárt kér el egy fedélzetre felvitt csomagért. A feladott csomagokért pedig 15-75 dollár közötti összeget kellett már eddig is fizetniük a légitársaság utasainak.
Az új díj a légitársaság vezetője szerint abba az irányba mutat, hogy a Frontiert egy ultra fapados légitársasággá tegyék, és hogy az utasok csak olyan szolgáltatásokért fizessenek, melyeket tényleg igénybe is vesznek. A légitársaság azt ígéri, hogy a mostani bejelentéssel párhuzamosan 12 százalékkal csökkenti alapjegyárait.
A különböző díjak – nagyobb ülőhely, (kötelező) helyfoglalás, online kártyás fizetés stb. – egyre nagyobb szeletét teszik ki a légitársaságok bevételeinek. Míg 2000-ben a jegyárakból folyt be a légitársaságok bevételeinek 84 százaléka, addig ez mostanra 70 százalékra csökkent az Egyesült Államokban. Az USA 15 legnagyobb légitársasága eközben 2012-ben 3,5 milliárd dollárt, 3,8 százaléknyival több pénzt zsebelt be csomagdíjból, mint egy évvel korábban, a jegyátváltásokból pedig 2,6 milliárdot szedtek össze (ez több mint 7 százalékos emelkedés 2011-hez képest).
A cikk szerint a Frontier nem úttörő ezen a területen, ám a több, ilyen díjat még nem bevezető légitársaság árgus szemekkel figyeli a hasonló akciókat, és azok eredményeit, és ha az utasok nem pártolnak el a cégektől, akkor szakértők szerint ők is hasonló lépéseket tehetnek.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.