Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
Egyre több légitársaságnál van terjedőben az, hogy már a fedélzetre felvitt kézipoggyászért is fizetni kell. Az ultra fapados légitársaságok üzleti modelljében a legtöbb, korábban ingyenes, vagy a jegyárba épített szolgáltatásért már fizetni kell. A plusz díjakért a légitársaságok azt ígérik, csökkentik jegyáraikat.
Egyre több légitársaságnál van terjedőben az, hogy már a fedélzetre felvitt kézipoggyászért is fizetni kell – írja a MarketWatch. A legutóbbi belépő erre a területre az amerikai Frontier Airlines, mely április 28-tól online foglalás esetén 20, check-innél 35, közvetlenül a beszállás előtt pedig 50 dollárt kér el egy fedélzetre felvitt csomagért. A feladott csomagokért pedig 15-75 dollár közötti összeget kellett már eddig is fizetniük a légitársaság utasainak.
Az új díj a légitársaság vezetője szerint abba az irányba mutat, hogy a Frontiert egy ultra fapados légitársasággá tegyék, és hogy az utasok csak olyan szolgáltatásokért fizessenek, melyeket tényleg igénybe is vesznek. A légitársaság azt ígéri, hogy a mostani bejelentéssel párhuzamosan 12 százalékkal csökkenti alapjegyárait.
A különböző díjak – nagyobb ülőhely, (kötelező) helyfoglalás, online kártyás fizetés stb. – egyre nagyobb szeletét teszik ki a légitársaságok bevételeinek. Míg 2000-ben a jegyárakból folyt be a légitársaságok bevételeinek 84 százaléka, addig ez mostanra 70 százalékra csökkent az Egyesült Államokban. Az USA 15 legnagyobb légitársasága eközben 2012-ben 3,5 milliárd dollárt, 3,8 százaléknyival több pénzt zsebelt be csomagdíjból, mint egy évvel korábban, a jegyátváltásokból pedig 2,6 milliárdot szedtek össze (ez több mint 7 százalékos emelkedés 2011-hez képest).
A cikk szerint a Frontier nem úttörő ezen a területen, ám a több, ilyen díjat még nem bevezető légitársaság árgus szemekkel figyeli a hasonló akciókat, és azok eredményeit, és ha az utasok nem pártolnak el a cégektől, akkor szakértők szerint ők is hasonló lépéseket tehetnek.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.