szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közzétette az Állami Számvevőszék, hogy melyik hírportálon mennyi pénzt költöttek politikai hirdetésekre a pártok a választási kampányban.

Közzétette honlapján az Állami Számvevőszék (ÁSZ) az országgyűlési választási kampányban megjelentetett politikai hirdetésekre vonatkozó, sajtótermékek által megküldött tájékoztatókat - közölte az ÁSZ kedden. 

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a választási eljárásról szóló törvény alapján a 2014. évi országgyűlési választást megelőző kampányidőszakban politikai hirdetést csak azok a sajtótermékek tehettek közzé, amelyek előzőleg eljuttatták hirdetési szolgáltatásaik árjegyzékét az ÁSZ részére.  

Az ÁSZ honlapján közzétett lista érdekességei: a 168 Óra honlapján egyedül az LMP hirdetett, áfával együtt 1,7 millió forintért, és a 444.hu-n, valamint a hvg.hu-n is egyedül ez a párt hirdetett. Az atv.hu-n is csak a Szociáldemokraták hirdettek, 25 millióért. Az Indexet is kiadó Cemp csoportnál 25 milliót hagyott a Fidesz, hirdetésszervezője, a Hír TV révén, az LMP pedig valamivel több mint 23 milliót. Az Origo-csoportnál a Fidesz például 19,6 millió+ áfát hagyott. 

Az ÁSZ közölte: a beérkezett tájékoztatókat feldolgozta és a www.asz.hu oldalon a Választás 2014 menüpont alatt elérhetővé tette, azok adatait a 2014. évi országgyűlési választás kampánypénzeinek ellenőrzése során felhasználja. Az ÁSZ a sajtótermékek által megküldött tájékoztatók tartalmáért felelősséget nem vállal.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!