Már robot parkolja a kocsikat, a minimálbér feléért (videó)

A düsseldorfi repülőtéren nemsokára egy robotgondnok parkolja és hozza vissza az utasok autóit, és csak a minimálbér fele az órabére.

  • hvg.hu hvg.hu
Már robot parkolja a kocsikat, a minimálbér feléért (videó)

 A düsseldorfi repülőtér új hatékonyságnövelő szolgáltatással állt elő: az utasok autóit Ray, a világ első robotgondnoka fogja leparkolni, illetve távozáskor is ő hozza majd a kocsit. Az automatizált parkolósegítővel az utasok csökkenthetik az utazási idejüket – írja a Reuters.

Ray lényegében egy okos targonca , amelyet arra programoztak, hogy időt és helyet takarítson meg a parkolóban. Ezzel a megoldással 40-60 százalékkal több autó fér el a parkolóban, így jó megoldás lenne a nagyvárosok parkolóiban is.

 

Ray óradíja 4 euró, a napidíja 29 euró. Eszerint az órabére kb. a fele a hivatalos német minimálbérnek, ami 8,5 euró. Egyelőre 249 parkolóhelyet foglaltak le a kísérletre, és ha sikeresnek bizonyul a projekt, bővítik.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.