Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A magyarok jelentős része ott nyaral, ahová olcsón talál repülőjegyet, és igyekszik a kézipoggyászba is beleférni – derült ki az easyJet friss online felméréséből. Bizonyítva látják ebből azt is, hogy a fapados járatbővítések átformálják az utazók szokásait. A ablak melletti székért viszont az amúgy árérzékeny magyarok is megfizetik a felárat.
Az easyJet több mint 3200 fő részvételével készített hazai online felmérése szerint a magyarok is rákaptak a repülés ízére: a válaszadók 54 százaléka évente legalább 1-2 alkalommal utazik a felhők felett. Az emberek 29 százaléka általában pár napra, 54 százaléka pedig egy hétre csomagol, a tíz napnál hosszabb utazásokra viszont már kevesen vállalkoznak. Az úti cél kiválasztásánál leginkább a kíváncsiság motivál: a válaszadók több mint fele olyan helyre utazik, ahol még nem járt azelőtt. A magyarok egyharmada a kedvező árú repülőjegyekre vadászik, tehát a fapados légitársaságok aktuális áraihoz és kínálatához igazítja az utazási terveit.
A válaszadók több mint fele néhány óra alatt pakol össze egy utazásra, a leggyorsabb 20 százaléknak azonban akár 30 perc is elég erre a műveletre. Nem meglepő, hogy az utóbbi csoportba főként a férfiak tartoznak: közülük 40 százalék képes fél órán belül összepakolni, míg a nőknél ez csak 17 százaléknak sikerül. Ezzel áll összefüggésben az is, hogy amíg a férfiak fele többnyire megelégszik a kézipoggyásszal, addig a hölgyeknek már csak 35 százaléka hajlandó erre a kompromisszumra.
Akik a kézipoggyászt választják, 43 százalékban azzal indokolják, hogy kisebb csomaggal könnyebb közlekedni az utazás alatt, míg a pluszdíjak 33 százalékot tartanak vissza a csomagfeladástól. A feladott poggyász híveinek 40 százaléka eleve sok csomaggal utazik, 27 százalék pedig szívesen vásárol külföldön, ezért szüksége van a helyre. Utazásaik alatt legtöbben emléktárgyakat és ajándékokat vásárolnak a családtagoknak és a barátoknak, de népszerűek még a különleges élelmiszerek és italok is. A ruhatárukat is szívesen frissítik fel néhány új ruhával, cipővel vagy táskával – ez ugyanúgy igaz a férfiakra is, mint a nőkre.
Ami nélkül soha nem indulna útnak: laptop és telefon (38%), illetve a kozmetikumok (25%). Ha viszont helyet kell szorítani a bőröndben, akkor annak először szinte mindig a törölköző esik áldozatul.
A magyarok híres árérzékenységét jól mutatja a fapados légitársaságok előretörése, de az is, hogy az utazók mindössze tizede hajlandó kicsivel többet áldozni a pluszkényelemért. Közülük viszont 40 százalék az ablak melletti helyek megszerzéséért fizet felárat, 28 százalékuk pedig az elsőbbségi beszállásért fizet pluszpénzt.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozta Vlagyimir Putyin orosz és Donald Trump amerikai elnök is a pénteki alaszkai orosz-amerikai csúcs után tartott sajtótájékoztatón, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A szakemberek érdeklődve figyelték, miként viselkedik az amerikai és orosz elnök a tárgyalásuk előtt.