Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A magyarok jelentős része ott nyaral, ahová olcsón talál repülőjegyet, és igyekszik a kézipoggyászba is beleférni – derült ki az easyJet friss online felméréséből. Bizonyítva látják ebből azt is, hogy a fapados járatbővítések átformálják az utazók szokásait. A ablak melletti székért viszont az amúgy árérzékeny magyarok is megfizetik a felárat.
Az easyJet több mint 3200 fő részvételével készített hazai online felmérése szerint a magyarok is rákaptak a repülés ízére: a válaszadók 54 százaléka évente legalább 1-2 alkalommal utazik a felhők felett. Az emberek 29 százaléka általában pár napra, 54 százaléka pedig egy hétre csomagol, a tíz napnál hosszabb utazásokra viszont már kevesen vállalkoznak. Az úti cél kiválasztásánál leginkább a kíváncsiság motivál: a válaszadók több mint fele olyan helyre utazik, ahol még nem járt azelőtt. A magyarok egyharmada a kedvező árú repülőjegyekre vadászik, tehát a fapados légitársaságok aktuális áraihoz és kínálatához igazítja az utazási terveit.
A válaszadók több mint fele néhány óra alatt pakol össze egy utazásra, a leggyorsabb 20 százaléknak azonban akár 30 perc is elég erre a műveletre. Nem meglepő, hogy az utóbbi csoportba főként a férfiak tartoznak: közülük 40 százalék képes fél órán belül összepakolni, míg a nőknél ez csak 17 százaléknak sikerül. Ezzel áll összefüggésben az is, hogy amíg a férfiak fele többnyire megelégszik a kézipoggyásszal, addig a hölgyeknek már csak 35 százaléka hajlandó erre a kompromisszumra.
Akik a kézipoggyászt választják, 43 százalékban azzal indokolják, hogy kisebb csomaggal könnyebb közlekedni az utazás alatt, míg a pluszdíjak 33 százalékot tartanak vissza a csomagfeladástól. A feladott poggyász híveinek 40 százaléka eleve sok csomaggal utazik, 27 százalék pedig szívesen vásárol külföldön, ezért szüksége van a helyre. Utazásaik alatt legtöbben emléktárgyakat és ajándékokat vásárolnak a családtagoknak és a barátoknak, de népszerűek még a különleges élelmiszerek és italok is. A ruhatárukat is szívesen frissítik fel néhány új ruhával, cipővel vagy táskával – ez ugyanúgy igaz a férfiakra is, mint a nőkre.
Ami nélkül soha nem indulna útnak: laptop és telefon (38%), illetve a kozmetikumok (25%). Ha viszont helyet kell szorítani a bőröndben, akkor annak először szinte mindig a törölköző esik áldozatul.
A magyarok híres árérzékenységét jól mutatja a fapados légitársaságok előretörése, de az is, hogy az utazók mindössze tizede hajlandó kicsivel többet áldozni a pluszkényelemért. Közülük viszont 40 százalék az ablak melletti helyek megszerzéséért fizet felárat, 28 százalékuk pedig az elsőbbségi beszállásért fizet pluszpénzt.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A politológus arra utal, hogy a kormányfő nem igazán tudja vagy akarja a helyükön kezelni a választási felméréseket.
A Budapest Pride kiáll a főpolgármester mellett.