szerző:
hvg.hu/MTI
Tetszett a cikk?

A British Petrol (BP) új üzleti szolgáltatóközpontját az egykori szegedi ruhagyár épületében alakítják ki.

A BP új, szegedi globális szolgáltató központját (shared service center, azaz SSC) a tervek szerint 2017 második felében nyitják meg, akkora fejeződik be az épület felújítása és átalakítása. 2020-ra várhatóan 500 alkalmazottal fog működni az iroda, ezért a cég a jövő év végéig kétszáz új dolgozót tervez felvenni.

A szegedi SSC tervét szeptember végén jelentették be. A kivitelezésben a befektető Probart Kft. és a BP építészeti tervezőcsapata is részt vesz, a munkálatok várhatóan még az idei évben elkezdődnek. A szegedi szolgáltatóközpontot mintegy 8 milliárd forintos beruházással alakítják ki, amiből 1,9 milliárd forintot a magyar kormány támogatása fedez.

Stiller Ákos

A BP 1991 óta van jelen Magyarországon, a budapesti üzleti szolgáltató központot 2009-ben alapították. A fővárosi és leendő szegedi üzleti szolgáltató központ 13 nyelven szolgáltat majd a BP és ügyfelei számára. A cég magyarországi alkalmazottainak 85 százaléka felsőfokú végzettséggel rendelkezik, átlagos életkoruk 32 év, és a munkatársak több mint fele kettőnél több nyelvet beszél – olvasható a BP közleményében.

Az állás, amely jól fizet, van jövője, de senki sem ismeri

Már egyetemen is

Nem véletlen, hogy a BP pont Szegeden hoz létre új SSC-t. A Szegedi Tudományegyetem nemrég egy kifejezetten SSC-specifikus ismeretekre fókuszáló kurzusmodul elindítása mellett döntött; az egyetem Gazdaságtudományi Kara évek óta szoros kapcsolatban áll a Magyarországon működő üzleti szolgáltató központokkal, folyamatos a konzultáció az felsőoktatási intézmény és a szektor szereplői között.

A szeptemberben startoló képzés is egyfajta kooperáció eredménye, a kurzusmodul kidolgozásában a BDO nemzetközi tanácsadó és könyvvizsgáló cég volt az egyetem partnere. A tananyag része lesz többek között a vezetés szervezés, a folyamat menedzsment és a stresszkezelés is.

MTI / Soós Lajos

Az ottani Gazdaságtudományi Kar hallgatóinak jelentős hányada az egyetem befejezése után pont az SSC szektorban köt ki; a hallgatók átlagosan 30-40 százaléka választja első munkahelyéül valamelyik hazai Shared Service Centert: elsősorban a jó fizetés és a professzionális munkakörnyezet vonza a frissdiplomásokat, tette hozzá a dékán. Többségük azonban nem helyben, hanem Budapesten helyezkedik el – a hiánypótlónak szánt SSC-modul ezt is orvosolhatja. A szegedi SSC-képzés erősödéséből a város is profitálhat; egy-egy SSC megjelenése kb. 100-300 új munkahelyet jelenthet Szeged számára.

Vilmányi Márton, a Szegedi Tudományegyetem dékánja a HVG-nek elmondta, a pilot időszakban a Gazdaságtudományi Kar hallgatói vehetik fel a kurzust, első körben kb. 30-50 főre számítanak, de ez a szám tovább nőhet, mert a tervek szerint egy szemeszterrel később a Bölcsészettudományi Kar hallgatói számára is elérhető lesz a speciális képzés.

Az SCC-szektor előnyeiről és hátrányairól alábbi cikkünkben olvashat bővebben:

Pályakezdés egy szolgáltató központban: ugródeszka vagy zsákutca?

A Magyarországon működő üzleti szolgáltató központok alkotják az egyik legnagyobb olyan szektort, amelyben a pályakezdő diplomások nagy számban helyezkedhetnek el. Nem véletlen, hogy az ősszel az ssc-k igényeire reagáló egyetemi képzés is elindul. Első hallásra mesés lehetőségeket kínálnak a pályakezdő diplomásoknak a hazai üzleti szolgáltató központok (angolul: shared service center, azaz ssc).

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!