Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
A német gazdasági miniszter elfogadhatatlannak tartja, hogy a PSA Group (Peugeot-Citroen-DS) felvásárolná az Opelt.
Brigitte Zypries nem az egyedüli kormánytag, aki aggódik. A munkaügyi miniszter, Andreas Nahles az Opel 20 ezer munkahelyét félti. Téma volt ez a heti kormányülésen Berlinben éppúgy, mint Bernard Cazeneuve francia kormányfő és Angela Merkel találkozóján. (Azért ott, mert a francia állam 14 százalékban tulajdonosa a PSA Groupnak). A kancellár szóvivője annyit mondott: Angela Merkel kész arra, hogy találkozzon Carlos Tavaresszel, a Peugeot elnök-vezérigazgatójával. Közben Mary Barra, a General Motors főnöke is Németországba érkezett. Az Opel ugyanis már évtizedek óta a GM tulajdona. Pénteken vállalati nagygyűlést tartanak Rüsselsheimben, az Opel főhadiszállásán, ahol mintegy 8000 ember dolgozik. Az elit, a fejlesztőmérnökök különösen nyugtalanok. Féltik a jövőjüket – írja a párizsi Le Monde.
A Peugeot és az Opel
A francia és a német-amerikai cég kínálata sokkal inkább átfedi, mint kiegészíti egymást. Ezért az Opelnél attól tartanak, hogy az ő autóikat fogják beáldozni, hogy a Peugeot piacot szerezzen, és közben megkaparintson fontos fejlesztési technológiákat. Mindez akkor következik be, amikor a német autóipar jövője bizonytalan. Az Opel tavaly 300 millió eurós veszteséget halmozott fel. A Volkswagen komoly kártérítést fizetett a dízelbotrány miatt. Berlinben azzal számolnak: 2020-ig 30 ezer munkahely szűnik meg a német autóiparban.
Politikai Bermuda-háromszög
Közben választási időszak van Németországban éppúgy, mint Franciaországban. A két állam gazdasági, közlekedési és munkaügyi miniszterei ezért Párizsban tanácskoztak, hogy mindenki számára megfelelő megoldást találjanak. A gazdasági racionalitás ugyanis szembemegy a politikai elvárásokkal. A kalkuláció pontosan azt követelné, hogy az autógyártást építsék le Európában, ahol magasak a munkabérek, és telepítsék át az alacsony munkabérű országokba, elsősorban Kínába. Az Opel már be is zárta két gyárát Bochumban és Antwerpenben (Belgium).
Ráadásként itt van a Trump-hatás: a német autógyárak is az új amerikai elnök célkeresztjében vannak. Berlinben valószínűnek tartják: a General Motors azért is tartja aktuálisnak az Opel eladását a franciáknak, hogy ezzel jó pontokat szerezzen az USA új elnökénél.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.