Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Szomorú véget ért az Airbus két első, forgalomba állított szuper óriásgépe: alig tíz év szolgálat után szétbontják és alkatrészenként értékesítik a Singapore Airlines fölöslegessé vált A-380-asait.
Ez az európai repülőgépgyártás, az Airbus négy országot mozgósító (Franciaország, Nagy-Britannia, Németország, Spanyolország) közös programjának egyik fekete napja. 14 éve világszenzációt keltett az A-380-as csodagép, a világ addig épített legnagyobb személyszállító repülőjének sikeres próbaútja. Az Airbus a megrendelések özönére számított és ezek jöttek is. De pár év használat után kiderült, hogy az óriásgépek, bár rengeteg utast szállítanak, nem gazdaságosak. Magas az üzemeltetési költségük. A szingapúri légitársaság állított forgalomba elsőként két A-380-ast. De nem vette meg a gépeket, hanem csak lízingelte a Dr. Peters Group nevű német cégtől. Ezt a két repülőt vonták ki a forgalomból már tavaly ősszel és most szétszerelve, alkatrészenként akarják értékesíteni, mert senki nem jelentkezett üzletileg hasznot ígérő bérlőként- írja a francia Les Echos.
Persze az A-380-as karrierje nem a szingapúri társasághoz, hanem a dubaji Emirates-hez kötődik. A dubaji légitársaság már 100 A-380-ast reptet, tehát teljes flottájának csaknem a felét ez a típus teszi ki. És idén januárban újabb 36 gépre szóló szerződést kötött az Airbusszal. 16 milliárd dolláros kontraktusról van szó, amelyben azért sok a bizonytalansági elem, vissza is lehet lépni. De a reális becslés szerint ezzel a szerződéssel további 12 éven át még gyártani fogják az A-380-asokat. Ez az idő elég arra, hogy a fejlesztőmérnökök gazdaságosabbá tegyék a jövőbeni típusokat, tehát elképzelhető, hogy van jövője a dolgok jelenlegi állása szerint halálra ítélt A-380-asoknak. Mert kb. tíz év szolgálat elképesztően kevés például összevetve a B-747-esek fél évszázados és sikeres használati idejével.
Persze a hetvenes évek óta felgyorsult a technika fejlődése, de azért egy csupán tíz éves siker sztori, a sok-sok milliárdos fejlesztési, kutatási költségekkel összevetve, egyértelmű üzleti kudarc lenne.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nemcsak Majka, Dopeman számai is gondot okozhatnak Orbán Viktornak.
Az ország üzemeltetésére más is képes. Amit csak ők tudnak, abból pont elég volt. Európa visszavár.
Ha a tusványosi beszéd a NER szellemi iránytűje, Orbán most fordítva tartja.