Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Jelentősen csökkent a fapados légitársaság profitja a harmadik negyedévben, Váradi József vezérigazgatója az okokról beszélt.
A Brexit körüli bizonytalansággal is magyarázza a Wizz Air romló pénzügyi eredményét a cég vezérigazgatója. A fapados légitársaság profitja a harmadik negyedévben 1,7 millió euró (6 és félmilliárd forint) lett, ami 90 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
Váradi József a Financial Times című lapban Nagy-Britannia európai uniós kilépését hibáztatta a kereslet csökkenéséért, de a kerozin árának emelkedése is lassítja az európai diszkont légitársaságok növekedését.
„Egyelőre nem tudjuk, hogyan valósul meg a Brexit, és milyen hatása lesz a bevételekre. Azt viszont már észrevettük, hogy csökkent a fogyasztók bizalma” – mondta.
A magyarországi vállalat mindenesetre tovább terjeszkedik, bár lassabban a tervezettnél. Az éves bevétel az elemzők várakozásainak megfelelően nőtt, de Váradi szerint a Brexittől is függ, hogy tudják-e tartani az előírt növekedést. Ráadásul azt sem lehet tudni, mi lesz az európai repülési jogokkal, ha a britek megegyezés nélkül lépnek ki az Európai Unióból.
A légitársaság honlapján korábban közzétett jelentés szerint bár az utasforgalom 14,9 százalékkal 8,1 millióra, a bevétel pedig 21,2 százalékkal 512,7 millió euróra javult, az üzemi eredmény nullszaldót mutatott, az adózott eredmény pedig mindössze 1,7 millió euró lett, ami 87,6 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest.
A Wizz Air elemzésében azt írta, a cég költségei a negyedévben 25,6 százalékkal 512 millió euróra emelkedtek, elsősorban a kerozin árának korábbi emelkedése miatt. Csak ez a tétel 21,6 százalékkal nőtt.
Váradi József hangsúlyozta, hogy a 15 százalékos forgalomnövekedés mellé a járatok töltöttsége 2 százalékponttal 91 százalékra javult, a magasabb kerozinárakat pedig a kapacitásbővítés visszafogásával ellensúlyozták. Emellett megemlítette, hogy részben a novemberben bevezetett új csomagfeladási feltételek miatt 6 százalékkal nőtt a cég kiegészítő szolgáltatásokból származó bevétele.
A Wizz Air a pénzügyi eredmény ismeretében nem változtatott egész éves profitvárakozásán, továbbra is a 270 és 300 millió euró közötti sávba várják a teljes éves adózott eredmény alakulását.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.