Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Jelentősen csökkent a fapados légitársaság profitja a harmadik negyedévben, Váradi József vezérigazgatója az okokról beszélt.
A Brexit körüli bizonytalansággal is magyarázza a Wizz Air romló pénzügyi eredményét a cég vezérigazgatója. A fapados légitársaság profitja a harmadik negyedévben 1,7 millió euró (6 és félmilliárd forint) lett, ami 90 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest.
Váradi József a Financial Times című lapban Nagy-Britannia európai uniós kilépését hibáztatta a kereslet csökkenéséért, de a kerozin árának emelkedése is lassítja az európai diszkont légitársaságok növekedését.
„Egyelőre nem tudjuk, hogyan valósul meg a Brexit, és milyen hatása lesz a bevételekre. Azt viszont már észrevettük, hogy csökkent a fogyasztók bizalma” – mondta.
A magyarországi vállalat mindenesetre tovább terjeszkedik, bár lassabban a tervezettnél. Az éves bevétel az elemzők várakozásainak megfelelően nőtt, de Váradi szerint a Brexittől is függ, hogy tudják-e tartani az előírt növekedést. Ráadásul azt sem lehet tudni, mi lesz az európai repülési jogokkal, ha a britek megegyezés nélkül lépnek ki az Európai Unióból.
A légitársaság honlapján korábban közzétett jelentés szerint bár az utasforgalom 14,9 százalékkal 8,1 millióra, a bevétel pedig 21,2 százalékkal 512,7 millió euróra javult, az üzemi eredmény nullszaldót mutatott, az adózott eredmény pedig mindössze 1,7 millió euró lett, ami 87,6 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest.
A Wizz Air elemzésében azt írta, a cég költségei a negyedévben 25,6 százalékkal 512 millió euróra emelkedtek, elsősorban a kerozin árának korábbi emelkedése miatt. Csak ez a tétel 21,6 százalékkal nőtt.
Váradi József hangsúlyozta, hogy a 15 százalékos forgalomnövekedés mellé a járatok töltöttsége 2 százalékponttal 91 százalékra javult, a magasabb kerozinárakat pedig a kapacitásbővítés visszafogásával ellensúlyozták. Emellett megemlítette, hogy részben a novemberben bevezetett új csomagfeladási feltételek miatt 6 százalékkal nőtt a cég kiegészítő szolgáltatásokból származó bevétele.
A Wizz Air a pénzügyi eredmény ismeretében nem változtatott egész éves profitvárakozásán, továbbra is a 270 és 300 millió euró közötti sávba várják a teljes éves adózott eredmény alakulását.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A HVG élő közvetítése.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Videóban üzent az esemény helyszínéről.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.