Tetszett a cikk?

Újabb kísérletet tesz az Orbán-kormány, hogy bevegye a budapesti repülőteret, és saját köreihez juttassa a nyereségesen üzemeltethető szolgáltatásokat.

A Miniszterelnökség és a kormány kötelékében működő Magyar Turisztikai Ügynökség éles szavakkal bírálta a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airportot a „lerobbant” és „megdöbbentő” állapotok miatt. A főpolgármester pedig a repülők zaja miatt fakadt ki, aminek következményeként nemcsak az éjszakai járatok megszüntetését, hanem a fapados légitársaságok teljes száműzetését is vizionálta. Csakhogy ezzel már olyan szállodák, rendezvényhelyszínek, felkapott éttermek tulajdonosainak az érdekeit is sértenék, amelyek jelentős arányban fideszes érdekeltségek.

A szakmai szervezetek maguk is kifogásolják a reptéri parkolók, mosdók színvonalát és azt, hogy az üzemeltető nem lép fel kellő hatékonysággal a taxis hiénák és a poggyászok fosztogatói ellen. Azt azonban elismerik, hogy az elmúlt években folyamatos volt a légikikötő bővítése, korszerűsítése, amire a Budapest Airport 2005 óta több mint 150 milliárd forintot költött.

A turisztikai ágazat működését jól ismerők szerint a jelenlegi kormányzási filozófiába egyszerűen nem illik bele egy olyan erős és önálló, piaci érdekeltségként működő szereplő, mint a Budapest Airport. Az üzemeltetés állami kézbe vétele egy csapásra megoldaná, hogy az ország központi repülőtere azt az országimázst sugallja, amelyet a Magyar Turisztikai Ügynökség diktál, azokat az úti célokat és szolgáltatókat propagálja, amelyek a kormány számára kedvesek, és azoknak az üzleti érdekeltségeknek adja tovább a reptéri szolgáltatások üzemeltetési jogait, amelyek számára fontosak.

További részletek az e heti HVG-ben.

HVG
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!