A kormány még 13 milliárdot ad kisvasútfejlesztésre

Három év alatt 13 milliárdot szán a kormány a kisvasutakra, érdekes módon a felcsúti meghosszabbítására egy fillért sem. A kisvasutak hamarosan egységes marketinget és felügyeletet kapnak, egységes szakmai koncepciót a hatékony működtetéshez. A kormány azt akarja, hogy a jövőben Szép-kártyával is lehessen majd fizetni a kisvasutakon.

A kormány még 13 milliárdot ad kisvasútfejlesztésre

Összesen 12,6 milliárd forintot szán a kormány kisvasutakkal kapcsolatos fejlesztésekre – derül ki egy augusztus 1-ei kormányhatározatból. A pénzt Varga Mihály pénzügyminiszternek a 2020-as, ’21-es és ’22-es költségvetésben kell előteremtenie, évenként sorban 4,5, 4,3 és 3,8 milliárd forintonként.

A kormány a kisvasutak fejlesztéséről még 2017-ben döntött, ez már a II. ütem lesz, akkor még konkrét pénzösszegeket nem rendeltek a fejlesztésekhez.

A mostani határozat szerint az alábbi projektek kapnak forrást:

  • Felsőtárkányi Állami Erdei Vasút
  • Mátravasút
  • Szilvásvárad Állami Erdei Vasút
  • Gemenci Állami Erdei Vasút
  • Kaszói Állami Erdei Vasút
  • Almamelléki Állami Erdei Vasút
  • Lillafüredi Állami Erdei Vasút
  • Hortobágy-Halastavi Kisvasút
  • Tiszakécskei kisvasút
  • Nyíregyháza-Sóstó vonal felújítása
  • Salgótarjáni Kisvasút megvalósíthatósági tanulmány
  • Hajtánypálya tervezése és prototípus
  • Mesztegnyői Állami Erdei Kisvasút
  • Csömödér Állami Erdei Vasút
  • Pálházi Állami Erdei Vasút
  • Királyréti Állami Erdei Vasút
  • Balatonfenyvesi kisvasút
  • Nagybörzsöny-Nagyirtás Erdei Vasút
  • Börzsöny Kisvasút (Szob-Márianosztra)

Érdemes megjegyezni, hogy a listáról hiányzik a felcsúti kisvasút (hivatalos nevén Vál-völgyi Kisvasút) meghosszabbítása, pedig a 2017-es határozatban még az is rajta volt a listán.

A pénzosztáson túl a határozat utasítja a pénzügyminisztert, hogy az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos (Révész Máriusz) és a  miniszterelnök kabinetfőnöke (Rogán Antal) bevonásával készítsen előterjesztést a kormány részére annak érdekében, hogy a keskeny nyomközű vasúton történő személyszállítási szolgáltatás Széchenyi Pihenő Kártyával is igénybe vehető legyen.

Révész Máriusznak ezen kívül az Aktív és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság útján gondoskodnia kell a hazai kisvasutak egységes marketingjének tervezéséről és felügyeletéről, valamint ki kell alakítania a kisvasutak hatékony működtetésének egységes szakmai koncepcióját.

Utóbbi utasítás alapján a kormányban úgy látják, a kisvasutak hatékony működtetésének eddig nem volt egységes szakmai koncepciója.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.