szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy napig Londonban hagyták őket, fogyasztóvédelmi vizsgálat is indult az eset miatt.

Sok utas még mindig nem kapott kártérítést, miután a Wizz Air londoni járata június 25-én Londonban rekedt, és csak másnap tudtak hazajönni – írta az Index. Az egyik érintett a lapnak azt mondta, hogy sokak panaszlevelére máig nem válaszolt a cég, több mint negyven utasnak pedig még mindig nem utalták át az ígért 250 eurót 881 ezer forintot).

Egy négyfős kanadai család panaszát például azért utasították el, mert a cégnek gondja akadt a kanadai bankszámlaszámmal. Ez a család egyébként cukorbeteg gyerekük miatt is kártalanítást szeretett volna, mivel lányuk inzulinja a hosszú várakozás miatt túl sokáig volt hűtetlenül és megromlott, de a Wizz Air szerint ezért nem jár pénz.

A légitársaság szóvivője korábban arról beszélt, hogy az utasoknak mindenképpen jár kompenzáció a történtekért. Az eset után pedig Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter is bejelentette, hogy fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítanak a Wizz Air ellen, és súlyos büntetésre számíthat.

A légitársaság az Index kérdésére azt válaszolta, hogy az eset után mindenkinek küldtek levelet a foglaláson megadott e-mail címekre. Sokak viszont utazási irodán keresztül foglaltak, ami a fapados légitársaság szerint megnehezíti a kapcsolatfelvételt.

A fapados légitársaság ellen akkor is fogyasztóvédelmi vizsgálat indult, miután június 6-i London Gatwick-Budapest járata Budapest helyett először Debrecenben szállt le, és emiatt csaknem hét órát késett. Az Index szerint egyelőre egyik vizsgálat eredményéről nincs hír.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!