Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
És még hol van a vége. A buszpótlás pedig milliárdokat visz el.
Már most három hónapos csúszásban vannak a 3-as metró felújítási munkálatai ahhoz képest, amit az északi szakasz márciusi átadásakor Tarlós István mondott a tervezett határidőkkel kapcsolatban – írta az Mfor a BKV-tól kapott válaszok alapján.
A gazdasági lap emlékeztet rá: főpolgármester a korábbi átadón azt mondta, "a déli szakasz 2020 harmadik negyedévére újul meg", a BKV által most elküldött válaszban viszont úgy fogalmaznak, hogy "a megújult déli szakasz átadása 2020 végén várható".
A csúszás egyik okaként az Mfor a "fékezett tempóban" zajló felújítást említi, ugyanis mindössze egy műszakban folyik a munka: a kivitelező munkásai 7 óra körül jelennek meg az alagútban, és legfeljebb délután 5-ig dolgoznak. De információjuk szerint az északin sem dolgoztak több műszakban, holott ott nem kellett naponta kétszer biztosítani a járművek áthaladását, mint a délin. Az egyik sínpárt ugyanis hajnalban és estére is szabaddá kell tenni, mert a metrószerelvényeknek vissza kell térniük a kötelező éjszakai átvizsgálásra.
Az Mfor szerint az sem mindegy, mennyi ideig kényszerülnek pótlóbuszozásra az utasok, ami nem csak kényelmetlen, de rengeteg pénzt visz el: az északin a hétvégi és esti teljes vonali pótlás 4,5 milliárd forint többletkiadást jelentett tavaly a BKV-nak.
A metró újpesti szakaszának felújítása már véget ért, de a középső még el sem kezdődött. Hétvégenként mégis pótlóbuszozni kell a vonalnak ezen a részén is. Azt, hogy miért erre van szükség, itt írtuk meg.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nyolcan megsérültek a ráfutásos balesetben.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.