Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A metró újpesti szakaszának felújítása már véget ért, de a középső még el sem kezdődött. Hétvégenként mégis pótlóbuszozni kell a vonalnak ezen a részén is. A BKV elárulta, hogy miért.
2017 novemberében kezdődött és márciusban ért véget a 3-as metró északi, Újpest-központ és a Lehel tér közötti szakaszának felújítása, majd áprilisban indult a déli, Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér közötti szakasz modernizálása. Az utasok április vége óta mégis Kőbánya-Kispest és a Lehel tér között kényszerülnek pótlóbuszozásra minden hétvégén, míg hétköznap csak Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között.
A középső, Lehel tér–Nagyvárad tér közti szakaszon 2017 vége óta nem jár a metró hétvégente, és mivel a BKV még januárban azt írta kérdésünkre, hogy
a 3-as metró teljes rekonstrukciója a tervek szerint 2022 végére ér véget, ez azt jelenti, hogy itt, éppen a legforgalmasabb szakaszon összesen öt éven át nem közlekedik a metró szombaton és vasárnap.
Megkérdeztük a BKV-t, hogy mi indokolja ezt. A társaság válaszában azt írta, olyan nagy időráfordítással járó szigetelési munkálatok folynak a középső szakaszon, amelyek kizárólag a forgalom szünetelése mellett végezhetők, és ezekre az éjszakai üzemszünetek nem biztosítanak elegendő időt.
A metróvonal középső szakaszának felújítására és akadálymentesítésére vonatkozó felméréseket és vizsgálatokat is hétvégén végzi a BKV, annak érdekében, hogy a hét közbeni utasforgalom minél kevesebb kellemetlenséggel járjon.
A társaság honlapjáról az is kiderül, az újpesti szakasz lezárásának idején a síneken hozták be az építéshez szükséges szállítmányokat is Kőbánya-Kispest felől, mivel ott van a metró felszíni kijárata. Ezért kellett minden éjszaka is 20:30-tól lezárni a metró teljes szakaszát.
Ezek az esti lezárások viszont legalább véget értek az északi szakasz átadása óta.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Amióta a légitársaságok súlyos tízezreket számolnak fel a poggyászért, az nyer, aki megtanul praktikusan pakolni. Jobb előre felkészülni, hogy amikor tényleg odajutunk, pár perc alatt végezzünk vele, és a helyszűke se okozzon gondot. Íme tíz tipp egy veterán utazótól, hogy indulás előtt és után is flottul menjen minden.
Lehetséges forgatókönyvek.
Erről ír a világsajtó.
Donald Trump legutóbb a Juventus focistáit hozta kínos helyzetbe.
Furcsa részeletek derültek ki a HUN-REN Irányító Testületének üléséről. Miért szavaz valaki igennel az átalakításra, ha aztán lemond?
A nemzetközileg elismert kutató 91 éves volt.
Többféle nézetben is rá lehet nézni az éppen közlekedő vonatokra.