szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy amerikai férfi feljelentette a Goldman Sachs amerikai bankot, mivel ő annak ellenére kapott hússzor nagyobb hitelkeretet, mint felesége, hogy az asszony hitelbesorolása sokkal jobb volt, mint az övé.

A házastársak mindketten Apple hitelkártyát igényeltek, s a feljelentő, David Heinemeier Hansson szerint a bank algoritmusa szexista, az pedig külön felháborító, hogy a pénzintézet döntését nem lehetett megfellebbezni az ügyfélszolgálaton.  Az esetről a Sky Newsnak beszámoló Hansson hozzátette: miután futótűzként kezdett terjedni az esetet leíró Twitter-bejegyzés, a Goldman Sachs mindenféle újabb dokumentum bekérése nélkül jelentősen felemelte felesége hitelkeretét.

New Yorkban már eljárás indult a bank ellen, s az illetékesek közölték: „minden olyan algoritmus, amely szándékosan, vagy véletlenül hátrányos helyzetbe hozza a nőket, vagy bármely más védett csoportot, megsérti az állam törvényeit”.

A Goldman Sachs szóvivője, Andrew Williams nem árulta el, hogy Hansson a bankot is értesítette-e panaszáról, azt viszont közölte, hogy a pénzintézet által meghatározott hitelkereteket csak a hitelképesség határozza meg, s a döntésnek semmi köze nincs a kérelmező neméhez, korához vagy szexuális irányultságához. Az Apple Card augusztusban jelent meg a piacon az Apple, a Goldman Sachs és a Mastercard együttműködésének gyümölcseként.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!