A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Szinte hihetetlen, de egy térfelújítás miatt radírozták le egy meglévő bringaút egy szakaszát a Bajcsy-Zsilinszky úton, 2019-ben. Kedden azonban mégis megjelentek a munkások sárga festékkel az alig két hónapja átadott téren. A Járókelőnek a Budapest Közút azt írta, januárra visszafestik a kerékpárutat.
Október 3-án készült el az Arany János utcai metróállomás körül található Podmaniczky Frigyes tér felújítása, a térrekonstrukciónak azonban volt egy szépséghibája: megszüntették miatta a korábban a területen áthaladó Bajcsy-Zsilinszky úti bringautat, ami a város egyik legforgalmasabb kerékpáros infrastruktúrája.
A téren ehelyett kiállítófelület létesült, a két határoló járdaszigeten pedig a padkát is megemelték kicsit, hogy ne lehessen kerékpárral kényelmesen felhajtani, illetve kerékpározást tiltó táblák is kikerültek.
A helyszínen járva azonban kedden azt tapasztaltuk, hogy mégis elkezdték felfesteni a kerékpárutat a metróállomás mögötti területen:
A Járókelő egy korábbi erre vonatkozó bejelentésére az illetékes Budapest Közút (BK) azt válaszolta: a kerékpárút-szakaszt januárig visszafestik. Megkérdeztük a BK-t, hogy ez valóban így van-e, és hogy miért döntöttek így, amint válaszolnak, frissítjük a cikket.
A Kerékpárosklub egyébként 10 km/órás sebességkorlátozást jelentő gyalogos-kerékpáros övezet kijelölését, és a gyalogosok védelmét hirdető pozitív kommunikációs táblák felszerelését kérte ezen a szakaszon, mint írták, a tiltást azonban nem tartják elfogadhatónak.
Az úton vezetett kerékpársáv lenne a végleges megoldás
A Bajcsy-Zsilinszky úti járdán vezetett kerékpárúttal egyébként több probléma is van – erre a Kerékpárosklub is felhívta figyelmet Facebook-oldalán – egyebek mellett, hogy kevés a hely, ezért rendszeresen rásétálnak a gyalogosok, valamint a kerékpárút mellett teszik le az utasokat a turistabuszok is, ami balesetveszélyessé teszi annak használatát.
Éppen ezért néhány éve engedélyezték a párhuzamos, Bajcsy-Zsilinszky úti buszsáv használatát is a kerékpárosoknak, azonban ezzel is több baj van a Kerékpárosklub szerint, a kevésbé gyakorlott bringások és a gyerekesek például nem merik azt használni. Továbbá a buszsáv végénél mindkét irányba, a Deák Ferenc tér előtt, illetve a Podmaniczky utca előtt is a forgalmas közútra vezeti rá a bicikliseket.
Ráadásul a buszsávból elképzelhető, hogy kitiltják a bringásokat a metrópótlás idejére. A Kerékpároskub szerint a hosszú távú megoldást az úttest két oldalán felfestett kerékpársáv jelentené, erről itt írtak bővebben.
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Új idegenrendészeti eljárás indul.
Orbán korábban azt mondta, ez tüdőn lőné a gazdaságot.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.
Július elején újabb hullámra lehet számítani.
A Cargolux három Boeing 747-ese közvetlenül az iráni légtér előtt tűnt el a nyomkövető rendszerekből, és azóta sem tudni, hol vannak.