Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Szinte hihetetlen, de egy térfelújítás miatt radírozták le egy meglévő bringaút egy szakaszát a Bajcsy-Zsilinszky úton, 2019-ben. Kedden azonban mégis megjelentek a munkások sárga festékkel az alig két hónapja átadott téren. A Járókelőnek a Budapest Közút azt írta, januárra visszafestik a kerékpárutat.
Október 3-án készült el az Arany János utcai metróállomás körül található Podmaniczky Frigyes tér felújítása, a térrekonstrukciónak azonban volt egy szépséghibája: megszüntették miatta a korábban a területen áthaladó Bajcsy-Zsilinszky úti bringautat, ami a város egyik legforgalmasabb kerékpáros infrastruktúrája.
A téren ehelyett kiállítófelület létesült, a két határoló járdaszigeten pedig a padkát is megemelték kicsit, hogy ne lehessen kerékpárral kényelmesen felhajtani, illetve kerékpározást tiltó táblák is kikerültek.
A helyszínen járva azonban kedden azt tapasztaltuk, hogy mégis elkezdték felfesteni a kerékpárutat a metróállomás mögötti területen:
A Járókelő egy korábbi erre vonatkozó bejelentésére az illetékes Budapest Közút (BK) azt válaszolta: a kerékpárút-szakaszt januárig visszafestik. Megkérdeztük a BK-t, hogy ez valóban így van-e, és hogy miért döntöttek így, amint válaszolnak, frissítjük a cikket.
A Kerékpárosklub egyébként 10 km/órás sebességkorlátozást jelentő gyalogos-kerékpáros övezet kijelölését, és a gyalogosok védelmét hirdető pozitív kommunikációs táblák felszerelését kérte ezen a szakaszon, mint írták, a tiltást azonban nem tartják elfogadhatónak.
Az úton vezetett kerékpársáv lenne a végleges megoldás
A Bajcsy-Zsilinszky úti járdán vezetett kerékpárúttal egyébként több probléma is van – erre a Kerékpárosklub is felhívta figyelmet Facebook-oldalán – egyebek mellett, hogy kevés a hely, ezért rendszeresen rásétálnak a gyalogosok, valamint a kerékpárút mellett teszik le az utasokat a turistabuszok is, ami balesetveszélyessé teszi annak használatát.
Éppen ezért néhány éve engedélyezték a párhuzamos, Bajcsy-Zsilinszky úti buszsáv használatát is a kerékpárosoknak, azonban ezzel is több baj van a Kerékpárosklub szerint, a kevésbé gyakorlott bringások és a gyerekesek például nem merik azt használni. Továbbá a buszsáv végénél mindkét irányba, a Deák Ferenc tér előtt, illetve a Podmaniczky utca előtt is a forgalmas közútra vezeti rá a bicikliseket.
Ráadásul a buszsávból elképzelhető, hogy kitiltják a bringásokat a metrópótlás idejére. A Kerékpároskub szerint a hosszú távú megoldást az úttest két oldalán felfestett kerékpársáv jelentené, erről itt írtak bővebben.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Öt évtizede Steven Spielberg A cápával megteremtette, két évre rá barátja, George Lucas a Csillagok háborújával megerősítette a nyári bombasiker intézményét. A vakáció idején korábban olyan filmeket mutattak be, amelyektől nem vártak kirobbanó eredményt.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?