Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Szinte hihetetlen, de egy térfelújítás miatt radírozták le egy meglévő bringaút egy szakaszát a Bajcsy-Zsilinszky úton, 2019-ben. Kedden azonban mégis megjelentek a munkások sárga festékkel az alig két hónapja átadott téren. A Járókelőnek a Budapest Közút azt írta, januárra visszafestik a kerékpárutat.
Október 3-án készült el az Arany János utcai metróállomás körül található Podmaniczky Frigyes tér felújítása, a térrekonstrukciónak azonban volt egy szépséghibája: megszüntették miatta a korábban a területen áthaladó Bajcsy-Zsilinszky úti bringautat, ami a város egyik legforgalmasabb kerékpáros infrastruktúrája.
A téren ehelyett kiállítófelület létesült, a két határoló járdaszigeten pedig a padkát is megemelték kicsit, hogy ne lehessen kerékpárral kényelmesen felhajtani, illetve kerékpározást tiltó táblák is kikerültek.
A helyszínen járva azonban kedden azt tapasztaltuk, hogy mégis elkezdték felfesteni a kerékpárutat a metróállomás mögötti területen:
A Járókelő egy korábbi erre vonatkozó bejelentésére az illetékes Budapest Közút (BK) azt válaszolta: a kerékpárút-szakaszt januárig visszafestik. Megkérdeztük a BK-t, hogy ez valóban így van-e, és hogy miért döntöttek így, amint válaszolnak, frissítjük a cikket.
A Kerékpárosklub egyébként 10 km/órás sebességkorlátozást jelentő gyalogos-kerékpáros övezet kijelölését, és a gyalogosok védelmét hirdető pozitív kommunikációs táblák felszerelését kérte ezen a szakaszon, mint írták, a tiltást azonban nem tartják elfogadhatónak.
Az úton vezetett kerékpársáv lenne a végleges megoldás
A Bajcsy-Zsilinszky úti járdán vezetett kerékpárúttal egyébként több probléma is van – erre a Kerékpárosklub is felhívta figyelmet Facebook-oldalán – egyebek mellett, hogy kevés a hely, ezért rendszeresen rásétálnak a gyalogosok, valamint a kerékpárút mellett teszik le az utasokat a turistabuszok is, ami balesetveszélyessé teszi annak használatát.
Éppen ezért néhány éve engedélyezték a párhuzamos, Bajcsy-Zsilinszky úti buszsáv használatát is a kerékpárosoknak, azonban ezzel is több baj van a Kerékpárosklub szerint, a kevésbé gyakorlott bringások és a gyerekesek például nem merik azt használni. Továbbá a buszsáv végénél mindkét irányba, a Deák Ferenc tér előtt, illetve a Podmaniczky utca előtt is a forgalmas közútra vezeti rá a bicikliseket.
Ráadásul a buszsávból elképzelhető, hogy kitiltják a bringásokat a metrópótlás idejére. A Kerékpároskub szerint a hosszú távú megoldást az úttest két oldalán felfestett kerékpársáv jelentené, erről itt írtak bővebben.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.