Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Tarlós István idején beígért összeg pedig igen fontos lenne, másképp aligha fog összejönni a pótlás a Nagyvárad tér és Lehel tér közötti metrófelújítás alatt.
A kormány tavaly júliusban úgy döntött, támogatja a fővárosi közösségi közlekedés autóbusz-járműparkjának cseréjét, melyre 3,2 milliárd forintot biztosítottak, ám ez az összeg január végéig sem érkezett meg a fővároshoz – írja a Népszava.
A még Tarlós István korábbi főpolgármester idején beígért összeg a 3-as metróvonal középső szakaszának felújítása miatt lenne fontos, hogy legyen elég jármű, amely a munkanapokon 520-540 ezer fős tömeget viszi. De a BKV-nak egyelőre nincs ennyi busza.
A társaság épp ezért 35-40 busz vásárlását tervezte a kormány által tavaly ígért támogatásból, de mivel az nem érkezett meg, a feladatot máshogy kell megoldani. A B-terv, hogy a főváros 40 darab Euro 5-ös besorolású használt buszokat vesz, nagyságrendileg 20 millió forint egységáron, de azt hivatalosan még nem tudni, honnan.
Bár a beszerzési ár aránylag alacsony, erre még rárakódik a szállítási és az annál lényegesen nagyobb honosítási költség, amely a lap szerint buszonként akár 15-20 millió forintra is rúghat. Ebben ráadásul még nincsenek benne a különféle vizsgadíjak és a járművek BKV-s felfestései sem.
Többen úgy tartják, hogy ha a kormány mégis átutalná a kormányhatározatban megígért összeget, az új buszok aligha érkeznének meg időben.
A hármas metró középső szakaszának felújításához nettó 90, 9 milliárd forintos szerződést kötöttek, a feladatot a Swietelsky Építő Kft. kapta. Az északi szakasz hat, a déli szakasz öt állomásának felújítását a Strabag Építőipari Zrt. bonyolítja le, csaknem 50 milliárd forintért. A teljes munka befejezésének határideje 2022 vége.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.