Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
A Tarlós István idején beígért összeg pedig igen fontos lenne, másképp aligha fog összejönni a pótlás a Nagyvárad tér és Lehel tér közötti metrófelújítás alatt.
A kormány tavaly júliusban úgy döntött, támogatja a fővárosi közösségi közlekedés autóbusz-járműparkjának cseréjét, melyre 3,2 milliárd forintot biztosítottak, ám ez az összeg január végéig sem érkezett meg a fővároshoz – írja a Népszava.
A még Tarlós István korábbi főpolgármester idején beígért összeg a 3-as metróvonal középső szakaszának felújítása miatt lenne fontos, hogy legyen elég jármű, amely a munkanapokon 520-540 ezer fős tömeget viszi. De a BKV-nak egyelőre nincs ennyi busza.
A társaság épp ezért 35-40 busz vásárlását tervezte a kormány által tavaly ígért támogatásból, de mivel az nem érkezett meg, a feladatot máshogy kell megoldani. A B-terv, hogy a főváros 40 darab Euro 5-ös besorolású használt buszokat vesz, nagyságrendileg 20 millió forint egységáron, de azt hivatalosan még nem tudni, honnan.
Bár a beszerzési ár aránylag alacsony, erre még rárakódik a szállítási és az annál lényegesen nagyobb honosítási költség, amely a lap szerint buszonként akár 15-20 millió forintra is rúghat. Ebben ráadásul még nincsenek benne a különféle vizsgadíjak és a járművek BKV-s felfestései sem.
Többen úgy tartják, hogy ha a kormány mégis átutalná a kormányhatározatban megígért összeget, az új buszok aligha érkeznének meg időben.
A hármas metró középső szakaszának felújításához nettó 90, 9 milliárd forintos szerződést kötöttek, a feladatot a Swietelsky Építő Kft. kapta. Az északi szakasz hat, a déli szakasz öt állomásának felújítását a Strabag Építőipari Zrt. bonyolítja le, csaknem 50 milliárd forintért. A teljes munka befejezésének határideje 2022 vége.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
A magabiztos Tisza-előnyt mérő, június elején készült Medián-kutatásban azt is megvizsgálták, milyen hatással lennének a különböző összefogás-kombinációk Magyar Péter pártjára.
Ami igazán érdekes, hogy mi maradt ki a dokumentumból.
Egész Európát érintő azonnali visszahívási kampány indult.