szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Tarlós István idején beígért összeg pedig igen fontos lenne, másképp aligha fog összejönni a pótlás a Nagyvárad tér és Lehel tér közötti metrófelújítás alatt.

A kormány tavaly júliusban úgy döntött, támogatja a fővárosi közösségi közlekedés autóbusz-járműparkjának cseréjét, melyre 3,2 milliárd forintot biztosítottak, ám ez az összeg január végéig sem érkezett meg a fővároshoz – írja a Népszava.

A még Tarlós István korábbi főpolgármester idején beígért összeg a 3-as metróvonal középső szakaszának felújítása miatt lenne fontos, hogy legyen elég jármű, amely a munkanapokon 520-540 ezer fős tömeget viszi. De a BKV-nak egyelőre nincs ennyi busza.

A társaság épp ezért 35-40 busz vásárlását tervezte a kormány által tavaly ígért támogatásból, de mivel az nem érkezett meg, a feladatot máshogy kell megoldani. A B-terv, hogy a főváros 40 darab Euro 5-ös besorolású használt buszokat vesz, nagyságrendileg 20 millió forint egységáron, de azt hivatalosan még nem tudni, honnan.

Bár a beszerzési ár aránylag alacsony, erre még rárakódik a szállítási és az annál lényegesen nagyobb honosítási költség, amely a lap szerint buszonként akár 15-20 millió forintra is rúghat. Ebben ráadásul még nincsenek benne a különféle vizsgadíjak és a járművek BKV-s felfestései sem.

Többen úgy tartják, hogy ha a kormány mégis átutalná a kormányhatározatban megígért összeget, az új buszok aligha érkeznének meg időben.

A hármas metró középső szakaszának felújításához nettó 90, 9 milliárd forintos szerződést kötöttek, a feladatot a Swietelsky Építő Kft. kapta. Az északi szakasz hat, a déli szakasz öt állomásának felújítását a Strabag Építőipari Zrt. bonyolítja le, csaknem 50 milliárd forintért. A teljes munka befejezésének határideje 2022 vége.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!