szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A politikus három évvel ezelőtt még felháborodott a járművek sajtóban megszellőztetett drágulásán.

Kilencmilliárd forintot költenek újabb négy járműre a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-trainhez, ezek két év múlva kerülnek forgalomba. Az eredeti szerződésben nyolc plusz négy jármű szerepelt, az opciós négyet hívhatták most le. Lázár János, a projekt biztosa tette ki a Facebook-oldalán először a hírt.. A szerdai Magyar Közlöny a négy hibrid vasúti kocsira lehívható összeget közli három éves lebontásban: 2020-ban 4,4 milliárd forintot, 2021-ben 73,6 millió forintot, 2022-ben újabb 4,4 milliárd + 36 millió forintot utalnak a projektre.

Csütörtökön a MÁV adott ki egy közleményt az újabb beszerzésekről, ebben, a szerződésben opcióként szereplő vasúti kocsik megrendeléséről írnak, itt 9,2 milliárd forintos összeggel említik a négy kocsi beszerzését. A pluszbeszerzést azzal indokolják, hogy így gyakrabban járhatnak a járatok, és a karbantartásokat is jobb színvonalon tudják biztosítani.

A járművekre kiírt közbeszerzések körül már 2017-ben parázs viták dúltak, miután a sajtó kiderítette, hogy a nyertes Stadler ajánlata messze meghaladta a becsült értéket. Ezt a cég közleményében még akkor cáfolta, azt írták, hogy mindösszesen 16,7 százalékkal magasabb árért vállalták a hibrid járművek legyártását. Akkor Lázár János, aki ekkor még nem volt tram-train biztos, felháborodott a sajtóban megszellőztetett árakon, de végül csendesen lefolyt a közbeszerzés.

A vasúti sínek körül is támadt némi kavarodás, amikor tavalyelőtt véletlenül, egy szabolcsi civil szervezet más irányú érdeklődésére kiderült, hogy a tram-train pálya bizonyos szakaszain használt síneket fognak lefektetni. A MÁV szerint ez bevett gyakorlat, ha megfelelő minőségűek a sínek, de egy rádióműsorban Lázár arról is beszélt, hogy csak a Mol telepe miatt kellett a folyamatos közlekedést biztosítani, azért kellettek a használt sínek. Majd később ezeket a használt síneket kellett felszedni, mert kiderült, hogy kockázatos lenne a több évtizedes pálya használata. Most pedig a véghajrában a nyolc mellé, megrendelték a plusz négy járművet is, de az nem teljesen világos, hogy a Magyar Közlönyben megjelent, három évre lebontott 9,2 milliárd forint pluszpénzt jelent-e az eredetileg a nyolc plusz négy kocsira a közbeszerzésben megjelölt összesen 23 milliárd forinthoz képest, vagy egyszerűen ez utóbbi részeként utalják majd a gyártónak.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

Az index.hu eddigi szerkesztősége lényegében megszűnt létezni, az ország elveszítette a legolvasottabb online felületét. Ez a független magyar sajtóra és a tájékozódás szabadságára mért eddigi legsúlyosabb csapások egyike. A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, hogy minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A frászt hozzák a Balaton-partiakra a strandra járó vaddisznók

A frászt hozzák a Balaton-partiakra a strandra járó vaddisznók

Dollármilliókat küldenek haza a mexikóiak az USA-ból

Dollármilliókat küldenek haza a mexikóiak az USA-ból

Nem engedné az Apple, hogy egy kis cégnek körte legyen a logója

Nem engedné az Apple, hogy egy kis cégnek körte legyen a logója