Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Magyar Nemzet keddi cikke szerint csomagban, de külön-külön is eladná a leánycégeket a multivállalat.
Hétfőn írtuk meg – a Napi.hu alapján –, hogy a londoni tőzsde elemzői szerint Magyarországról is kivonulhat a Tesco. Nemrég a lengyel Tesco katasztrofális pénzügyi eredményei arra kényszerítették a vezetést, hogy eladják a leányvállalatot a dán Salling Groupnak.
Kedden pedig a kormányközeli napilap, a Magyar Nemzet arról ír, hogy felgyorsulni látszik az az évek óta emlegetett iparági fordulat, miszerint a magyar piacon a legtöbb üzlettel és legnagyobb bevétellel rendelkező multinacionális szereplő, a Tesco áruházlánc búcsúzni készül Kelet-Közép-Európától.
Ha ez a kivonulás megtörténik a térségből, akkor a brit Tesco áruházlánc vállalkozásait a Schwarz-csoport veheti át, ehhez tartozik többek között a Lidl, illetve a több országban is jelen lévő Kaufland. Eddig azonban a Tesco sajtóirodája cáfolta a fent leírt feltételezéseket.
A Magyar Nemzet azonban megtudta, hogy a koronavírus miatt átalakult befektetői-piaci viszonyokban jelenleg külföldről és hazánkból is több vevő érdeklődik a Tesco kelet-közép-európai áruházai, logisztikai bázisai iránt. „A Tesco Europa kivonulásával ugyanis az egyes országokban (Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, valamint Lengyelországban, ahol már értékesítették a hálózatot) túlságosan nagy piaci rést hagyna maga után a vállalat. Ez még úgy is elmondható, hogy a Tesco globális piaci jelenlétében mindössze két százalékot képviselnek a lengyelen kívüli régiós leányvállalatok” – írja a napilap.
Arra azonban kicsi az esély – teszik hozzá –, hogy a Tesco több mint kétszáz magyarországi üzletének átvételével a fogyasztási cikkek kereskedelmében olyan cég nyerjen túlságosan nagy teret, amely már meghatározó arányban van jelen a hazai piacon. A lap úgy tudja, továbbra is
az a szándék, hogy a hazai kiskereskedelemben a magyar tulajdon kerüljön többségbe, ezzel a lakosság napi szintű élelmiszerkiszolgálása minden helyzetben zavartalan és országszerte mindenütt garantált legyen.
Azonban a Magyar Nemzet azt is leírja, hogy „itthon nincs a kormány napirendjén a kiskereskedelem legnagyobb foglalkoztatója, a stratégiai partnerként jegyzett Tesco áruházlánc értékesítése, ami azt jelenti, nem kell attól tartani, hogy rövid időn belül változna a vállalat egységei által érintett területek ellátottsága.”
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az eszközökre, ingatlanokra és a működéssel összefüggő károkra is kiterjedhet a céges biztosítás, de jól kell szerződni.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Két hete mlg 50 napos határidőt szabott Moszkvának a tűzszünet elérésére.
Hivatalosan közös megegyezéssel távozik Sárváry István, aki 2016-ban állt a cég élére.