Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A három nagy magyarországi autógyártó cég a tavaszi leállás után a nyáron is szünetet tart, ami nehéz helyzetbe hozza a beszállítókat. Van olyan cég, ahonnan 3-400 dolgozót is elküldhetnek.
A nyári leállások nem maradnak el a nagy magyarországi autógyártóknál, hiába használhatták ki a gyárak karbantartásra a tavaszt. A Népszava cikke szerint akár 10-15 ezer munkahely is veszélybe kerülhet az újabb kényszerszünet miatt, ami elsősorban a beszállítócégeknél jelentkezhet. László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke a lapnak azt mondta, hogy ezek a vállalatok már így is felélték tartalékaikat a korábbi korlátozások alatt. Dolgozóiknak elfogyott a fizetett szabadsága, így félő, hogy ezrek maradnak most jövedelem nélkül, és cégcsődök sorozata jön az autóiparban.
A nagy autógyártók minden nyáron leállnak néhány hétre, ilyenkor szokták felújítani a gyártósorokat, gépeket az üzemekben. Idén a járvány miatt már egyszer leálltak és elvégezték a nyáron esedékes munkákat, így a beszállítók – László szerint – joggal gondolhatták, hogy elmarad a szünet.
A kecskeméti Mercedes augusztus 17-e és 23-a között tart előre tervezett termelési szünetet. Az esztergomi Suzuki augusztus 10-től 21-ig tartja meg a szokásos leállását. A győri Audinál bizonyos motorgyártó területeken a 28-33. hét között lesz leállás, míg más szegmensekben csökkentett üzemmódban zajlik a termelés. Ami pedig a járműgyártást illeti, ott a 30. héten (július 20-26.) között nem lesz termelés.
A tavaszi kényszerszünet után nyáron is leállnak a magyar autógyárak
Közpénzből finanszírozott autóvásárlási kedvezmények bevezetését tervezi a német kormány a koronavírus-világjárványt megszenvedő autóipar támogatására, a Der Spiegel című hírmagazin szerint az év végéig 5 milliárd eurót (1750 milliárd forint) fordíthatnak erre a célra.
A Mercedes úgy nyilatkozott, hogy a leállás alatti napok fizetett szabadságnak minősülnek, így a munkatársak bérében ez nem jelent változást. A beszállítóknál viszont már nem ennyire rózsás a helyzet. A hazai autóiparban dolgozó 170 ezer ember csupán tizede, úgy 18 ezer munkavállaló a három nagy autógyártó alkalmazottja, a többiek nekik dolgoznak be. Őket érinti most nagyon érzékenyen az újabb leállás, mivel a fizetett szabadságuk már tavasszal elfogyott.
A cikk szerint a beszállítók létszámleépítésekben gondolkoznak, főként a másod, harmadvonalbeliek, de akad a nagyobbak között is olyan cég, amely a Vasas értesülései szerint 300-400 fő elbocsátását tervezi, és ha ismét beindul a termelés, majd újra bővítik a létszámot. Ennek ágyazott meg a kormány munkahelyteremtő programja is: a regisztrált álláskeresőket alkalmazó cégektől az állam hat hónapig átvállalja bruttó 200 ezer forintig az érintettek bérének kifizetését, ami egy autóipari dolgozó esetében a fizetés kétharmadát is fedezheti.
Viszont ez szemet szúrhatott az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak is, mert változik csütörtöktől a szabályozás: a kormány csak a „nehezebben foglalkoztatható személyek munkaerőpiaci integrációjához járul hozzá”, és a támogatás csak a 25 év alatti, illetve a tartós álláskeresők esetében lesz kérvényezhető.
(Képünk illusztráció)
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.
Az orosz elnök, aki alig négy órát töltött az USA területén, már el is utazott Moszkvába.
Egybehangzóan ítéli meg a nyugati sajtó az alaszkai csúcstalálkozótt.
Az együttműködés fontosságát hangsúlyozták, ám részleteket egyikük sem árult el. Trump viszont már Vlagyimirnek hívja a „nagyszerű politikusnak” nevezett orosz vezetőt.
A hidegfront északnyugat felől érkezik, de majd csak az éjjeli órákban.