A végtelen lehetőségek iparága
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
A három nagy magyarországi autógyártó cég a tavaszi leállás után a nyáron is szünetet tart, ami nehéz helyzetbe hozza a beszállítókat. Van olyan cég, ahonnan 3-400 dolgozót is elküldhetnek.
A nyári leállások nem maradnak el a nagy magyarországi autógyártóknál, hiába használhatták ki a gyárak karbantartásra a tavaszt. A Népszava cikke szerint akár 10-15 ezer munkahely is veszélybe kerülhet az újabb kényszerszünet miatt, ami elsősorban a beszállítócégeknél jelentkezhet. László Zoltán, a Vasas Szakszervezeti Szövetség alelnöke a lapnak azt mondta, hogy ezek a vállalatok már így is felélték tartalékaikat a korábbi korlátozások alatt. Dolgozóiknak elfogyott a fizetett szabadsága, így félő, hogy ezrek maradnak most jövedelem nélkül, és cégcsődök sorozata jön az autóiparban.
A nagy autógyártók minden nyáron leállnak néhány hétre, ilyenkor szokták felújítani a gyártósorokat, gépeket az üzemekben. Idén a járvány miatt már egyszer leálltak és elvégezték a nyáron esedékes munkákat, így a beszállítók – László szerint – joggal gondolhatták, hogy elmarad a szünet.
A kecskeméti Mercedes augusztus 17-e és 23-a között tart előre tervezett termelési szünetet. Az esztergomi Suzuki augusztus 10-től 21-ig tartja meg a szokásos leállását. A győri Audinál bizonyos motorgyártó területeken a 28-33. hét között lesz leállás, míg más szegmensekben csökkentett üzemmódban zajlik a termelés. Ami pedig a járműgyártást illeti, ott a 30. héten (július 20-26.) között nem lesz termelés.
A tavaszi kényszerszünet után nyáron is leállnak a magyar autógyárak
Közpénzből finanszírozott autóvásárlási kedvezmények bevezetését tervezi a német kormány a koronavírus-világjárványt megszenvedő autóipar támogatására, a Der Spiegel című hírmagazin szerint az év végéig 5 milliárd eurót (1750 milliárd forint) fordíthatnak erre a célra.
A Mercedes úgy nyilatkozott, hogy a leállás alatti napok fizetett szabadságnak minősülnek, így a munkatársak bérében ez nem jelent változást. A beszállítóknál viszont már nem ennyire rózsás a helyzet. A hazai autóiparban dolgozó 170 ezer ember csupán tizede, úgy 18 ezer munkavállaló a három nagy autógyártó alkalmazottja, a többiek nekik dolgoznak be. Őket érinti most nagyon érzékenyen az újabb leállás, mivel a fizetett szabadságuk már tavasszal elfogyott.
A cikk szerint a beszállítók létszámleépítésekben gondolkoznak, főként a másod, harmadvonalbeliek, de akad a nagyobbak között is olyan cég, amely a Vasas értesülései szerint 300-400 fő elbocsátását tervezi, és ha ismét beindul a termelés, majd újra bővítik a létszámot. Ennek ágyazott meg a kormány munkahelyteremtő programja is: a regisztrált álláskeresőket alkalmazó cégektől az állam hat hónapig átvállalja bruttó 200 ezer forintig az érintettek bérének kifizetését, ami egy autóipari dolgozó esetében a fizetés kétharmadát is fedezheti.
Viszont ez szemet szúrhatott az Innovációs és Technológiai Minisztériumnak is, mert változik csütörtöktől a szabályozás: a kormány csak a „nehezebben foglalkoztatható személyek munkaerőpiaci integrációjához járul hozzá”, és a támogatás csak a 25 év alatti, illetve a tartós álláskeresők esetében lesz kérvényezhető.
(Képünk illusztráció)
Az űripar végtelen lehetőségeket nyit meg a vállalkozások előtt. Támogatási források is rendszeresen elérhetők a szektorban érdekelt piaci szereplők számára.
Az öröklés előkészítése, a vagyon átruházása bonyolult, tudatosságot igénylő folyamat – különösen akkor, ha működő cég is van a javak között.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Rövid távra is érdemes az időszakosan szabad forrásokat hozamot termelő formában tartani.
A bejelentés hírére beszakadt az olaj ára.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.