Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A győri Audi kapta a legtöbb állami támogatást a munkabérekhez és az árbevételhez képest. A cégcsoport egy győri munkahelyére négyszer annyi közpénz jut, mint egy németországira.
Megvizsgálta a G7.hu, hogy az Audi európai leányvállalatai közül melyik jutott támogatáshoz és mekkora összegben az Európai Unió nyilvántartása szerint. Ebbe a 200 ezer euró, tehát 70 millió forint feletti támogatások kerülnek, ezek esetében lenne alapvetően szükség Brüsszel jóváhagyására – bár kivétel is akad bőven.
2016 és 2019 között 6,4 millió euró, tehát 2,24 milliárd forint állami támogatást hagytak jóvá a vállalatnak négy uniós tagállamban. Ebben az időszakban a német Audi AG kapta a legmagasabb összegű támogatást, 2,7 millió eurót. A második a győri Audi Hungaria Zrt., ez 2,3 millió eurót kapott. A magyarországi támogatások kapcsán különösen érdekes – írja a gazdasági portál –, hogy
összességében csupán két magyar projekt szerepel az uniós nyilvántartásban, 7,6 milliárd forinttal. Eközben az egyedi kormánydöntések listájából látható, hogy összesen 36 milliárd forint állami támogatásnál jár az Audi Magyarországon.
Az uniós adatokhoz visszatérve, a G7 úgy számolja, hogy egy győri munkahelyre közel négyszer, egy brüsszelire tízszer több állami támogatás jut, mint egy németországira. A munkavállalók bére is jelentősen eltér: ötször többet keresnek az Audi németországi és belga munkavállalói, mint a győriek. Munkabér-arányosan már messze a magyar állam adja a legtöbb támogatást.
A győri Audi bőven nyereséges lenne támogatások nélkül is – teszik hozzá. A cég 2019-es, 8,56 millió eurós árbevételének 0,03 százalékát tette ki a támogatás összege, 4,1 százalékos profitráta mellett. Az árbevételhez mérten is messze a belga és a magyar cég jut a legtöbb állami támogatáshoz.
A G7 szerint a magyar példa azt mutatja, hogy pénzügyi szempontból nem érdemes multinacionális céget közpénzzel támogatni, hiszen elviszik a profitot. Az Audi Hungáriának az elmúlt évtizedben közel 1500 milliárd forintja lett volna szabadon befektetni a már leadózott profitjából, de a teljes összeget egyszerűen átutalta Németországba. 2010 és 2019 között az összesen 1476 milliárd adózott eredmény mellett így 1524 milliárd forint osztalékot vett fel a magyar Audi anyavállalata.
Az idén elkönyvelt kétmilliárd eurós, közel 700 milliárd forintos osztalékból, ha magyar tulajdonosok kapnák, akkor közel 170 milliárd forint adóbevétel jutna a magyar költségvetésbe, így azonban semmi.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.