Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Minden harmadik német gépkocsit a világ legnagyobb autós piacán, a kínain adnak el. A pandémia csak fokozta a függést – állapítja meg a közszolgálati Deutsche Welle.
Az új Volkswagenek 40%-át kínaiak vették meg tavaly. Idén ez az arány valószínűleg magasabb lesz, mert a Covid–19-világjárvány sokkal inkább sújtja a Volkswagen európai és amerikai piacait, mint Kínát.
"A kínai autós piac gyors ütemben jön föl a járvány után. Arra számítunk, hogy a tavalyinál alig 5%-kal lesz kisebb az értékesítés, vagy még annál is kevesebb lesz a visszaesés. Más piacokon sokkal nagyobb veszteségekkel számolunk" – nyilatkozta a CAM autópiaccal foglalkozó kutatóintézet főnöke, aki elismerte: "a német autógyártók nagyon is függenek Kínától."
Ennek kettős hatása van – magyarázta Stefan Bratzel. "Egyrészt jó, mivel fellendíti a világ autóiparát, és részben megmenti a németeket, másrészt hosszabb távon alkalmat ad a zsarolásra." Ezért a döntéseket nagyon meg kell gondolni – figyelembe véve azt, hogy Kína a világ legnagyobb autópiaca, amely dinamikusan növekszik.
A harmadik negyedév a profitok növekedését mutatta, míg a második 20%-os csökkenést jelzett. A BMW a Minivel együtt 8,6%-kal tudta növelni az eladásait a tavalyi évhez viszonyítva. Hogy sikerült ezt elérni? Úgy, hogy a kínai piacon több mint egyharmaddal jobb értékesítési eredményt értek el.
A Mercedeseket gyártó Daimler elnöke, Ola Källenius úgy véli, hogy a kínaiak hosszú távon is nagy vásárlók lesznek: "a legnagyobb növekedést Kínában várjuk a következő tíz évben".
Nem mehetek külföldre, inkább veszek egy Mercedest
A pandémia leállította a külföldi turizmust, melynek a kínaiak épp mostanában kaptak rá az ízére. Minthogy a pénzes kínaiak nem kereshetik fel New Yorkot vagy Párizst, ezért vásárolnak egy Mercedest – írja a Deutsche Welle, amely rámutat arra, hogy Donald Trump jóval nagyobb kockázatot jelent a németeknek, mint a kínaiak. Ha az elnöknek szüksége van pár szavazatra, akkor bármikor bejelenthet büntetővámokat a német autókkal szemben, hiszen gyakran mondogatja: túlságosan sok Mercedes vagy BMW száguldozik New Yorkban, míg amerikai autó csak igen kevés német földön.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Nem kell már tartós tejet venni, jön a világháború, kivéve Magyarországon – üzeni Orbán. Megnéztük, mi igaz az állításaiból.
Arról kérdeztük a tiltakozókat, szerintük mit szimbolizál az uradalom.