szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A vendéglátóiparban lenullázódott az értékesítés. Közel, 6,5 százalékkal csökkent az ágazat forgalma a harmadik negyedévben.

Koronavírus - a második hullám, a második lezárás
A sokak által vártnál később, de november közepén a magyar kormány is úgy döntött, korlátozások bevezetésével próbálja megfékezni a koronavírus-járvány második hullámát. A döntés pillanatában napi ötezer új fertőzöttet azonosítottak, és jobbára 50 és 100 között járt a vírus következtében 24 órán belül elhunytak száma. Az első lépés részleges lezárást jelent, de kérdés, hogy ez mennyire hatékony. Kövesse híreinket!
Friss cikkek a témában

Csaknem 7 százalékkal 18,5 millió hektoliterre csökkent az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége az első kilenc hónapban a tavalyi év hasonló időszakához képest - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség titkára az MTI-vel.

Bikfalvi Istvánné elmondta, hogy a koronavírus-járvány miatt vállalatonként eltérő mértékben, összességében 6,4 százalékkal esett vissza az ágazat forgalma a harmadik negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A harmadik negyedévben nőtt ugyan a piaci forgalom a második negyedévhez képest, de egy-két kivételtől eltekintve nem érte el 2019. harmadik negyedévének az értékeit.

A természetes ásványvizek forgalma 12 százalékkal, az ízesített vizeké és szénsavas üdítőitaloké 0,9 százalékkal, a jeges teáké 10 százalékkal csökkent, a 100 százalékos gyümölcsleveké 0,3 százalékkal, a gyümölcsitaloké 10 százalékkal nőtt az előző év hasonló időszakához képest.

Bikfalvi Istvánné emlékeztetett, hogy az első negyedéves forgalom az előző években kialakult trendeknek megfelelően alakult, 2019. első negyedévéhez képest csaknem 10 százalékkal nőtt az ásványvizek, ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek és jegesteák eladott mennyisége.

A koronavírus márciusi megjelenését követően azonban a második negyedévben drasztikusan visszaesett az ágazat értékesítése a kereskedelmi egységekben, illetve lényegében lenullázódott a vendéglátóiparban. Átalakult az értékesítés szerkezete is: a kisebb kiszerelések forgalma jelentősen lecsökkent, a nagyobb, gazdaságosabb kiszerelések iránti kereslet pedig emelkedett.

A szövetség a jelenlegi bizonytalan járványügyi helyzet miatt továbbra is úgy látja, hogy az ágazat a legoptimistább üzleti forgatókönyv esetén is visszaeséssel számolhat idén a tavalyi évhez képest.

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség a magyarországi ásványvíz-palackozók több mint 95 százalékát, az üdítőital- és a gyümölcslégyártók mintegy 80 százalékát képviseli. Tagvállalatai évi mintegy 250 milliárd forint termelési értéket állítanak elő, és közvetlenül 4 ezer embert foglalkoztatnak Magyarországon.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI Gazdaság

Kevesebb üdítőt ittunk a koronavírus miatt

Kevesebb üdítőital, gyümölcslé és jegestea fogyott az idei első félévben a tavalyi adatokhoz képest. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség szerint a vendéglátóiparban szinte lenullázódott a forgalom.

A karácsony előtt lazíthatnak a korlátozásokon Németországban

A karácsony előtt lazíthatnak a korlátozásokon Németországban

Az USA-ban már elkezdődött: ismét felütötte a fejét a vécépapírhiány

Az USA-ban már elkezdődött: ismét felütötte a fejét a vécépapírhiány

3 milliárdért pályázhatnak a kutatók az ITM-nél

3 milliárdért pályázhatnak a kutatók az ITM-nél