Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Európa nyugati feléhez képest sokkal hamarabb visszaállhat a járvány után a szépség- és testápolási piac Keleten.
Gyorsabban fog helyreállni a kelet-európai szépségápolási piac a nyugatihoz képest, annak köszönhetően, hogy relatív kisebb, de erősebb itt a sminkelési kultúra és egyre fiatalabb a vásárlóközönség is – derül ki az Euromonitor International az európai szépségápolási piacra vonatkozó legújabb jelentéséből.
A jelentés szerint a szépség- és testápolási piacot egész Európában negatívan érintette a koronavírus-járvány: Kelet-Európában 8, Nyugaton pedig 3 százalékkal esett vissza összességében 2020-ban.
A dekorkozmetikumok, a parfümök és a fényvédő termékek szegmense csökkent a legnagyobbat. Előbbi kettőben 2025 előtt nem is várják, hogy visszaállna a kereslet.
A járványhelyzetnek legellenállóbbnak pedig a fürdéshez és zuhanyzáshoz, valamint szájápoláshoz használt termékek, valamint a bőrápolás bizonyult. A szakértők szerint ezek a kategóriák járulnak majd hozzá a szépségápolási piac helyreállásához a leginkább.
A fürdés-zuhanyzás kategóriába tartozó kézfertőtlenítők és folyékony szappanok eladásaival kapcsolatban a példa nélküli növekedés után csak mérsékelt emelkedésre számítanak a szakértők a következő 5 évben.
A legnagyobb növekedést azonban a száj- és bőrápolásnak jósolják 2025-ig, az olyan trendeknek miatt, mint az egyre fontosabbnak tartott egészség és wellness, valamint a szájhigiéniai termékek prémiummá válása.
A szépségápolási piac különböző Európában: a jelentés szerint a nyugat-európai szépség- és testápolási piac egyre fragmentáltabb, az olyan “nagyágyúk”, mint a L’Oréal csoport, az Unilever vagy a Procter & Gamble uralmát egyre jobban döntögetik kisebb piaci szereplők. Ezzel szemben a nagy szereplők piaci helyzete stabilnak bizonyult Európa keleti részén, ahol a piacból részeket is elvettek a pandémia miatt sérülékenyebbnek számító kisebb márkáktól.
Az online kereskedelem részesedése pedig 2020-ban először ért el a megkétszereződés után 11 százalékot az eladásokból: interneten bőr- és hajápolási termékeket, valamint parfümöket vásároltak leginkább. Ez azért jelentős eredmény, mert 2015-ben még csak a szépség- és testápolási termékek forgalmának 5 százaléka bonyolódott online. Így azok a cégek nyertek nagyot (és fognak hasznot húzni továbbra is ebből) a világjárvány alatt, akik a többcsatornás értékesítést ki tudták használni 2020-ban.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Szabó Zoltán és gyerekkori barátja a nyolcvanas években hidegvérrel ölt meg egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből végül csak tíz évet ült le, mert a kigyulladt szegedi bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán tisztázatlan körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.
Ismét az X-en szólalkozott össze Szijjártó Péter és az ukrán kollégája, Andrij Szibiha.