Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Akkora mínuszok érkeznek az ipari statisztikában, hogy ahhoz képest egy időjárás-jelentés semmi.
Miután 2023-ban 5,5 százalékkal esett vissza a magyar ipar teljesítménye, 2024-ben még ehhez képest is sikerült 4 százalékkal esni – erősítette meg a Központi Statisztikai Hivatal az egy hete kiadott első becslést. Az, hogy egymás után két évben is csökkent a termelés, 1990 óta most először történt meg.
Az év utolsó hónapjáról is kiadta a KSH a részletes adatokat: decemberben a munkanaphatástól megtisztítva 6,4 százalékos volt a visszaesés. Az átlagnál sokkal rosszabbul teljesített viszont az a két ágazat, amelyre a kormányunk épp felteszi a magyar gazdaság jövőjét.
A járműiparban 21 százalékos volt a visszaesés, ezen belül a gépjárművek gyártása 30, az alkatrészeké 17,5 százalékkal csökkent. És ez még mindig semmi ahhoz képest, amit az akkumulátorok gyártásánál mértek: ott 51 százalékkal kisebb volt a decemberi termelés, mint egy évvel korábban.
Ezeket a rémes számokat az tompította, hogy elektronikai termékekből 5,9 százalékkal több készült, az élelmiszeripar pedig 2,4 százalékkal nőni tudott.
Ha pedig nemcsak a decembert nézzük, hanem az egész évet, akkor azt látjuk, hogy
2024 egészében a járműipar 9, a villamos berendezések ipara, benne az akkugyártással pedig 13,6 százalékkal esett vissza 2023-hoz képest.
A legjobban az élelmiszeripar teljesített, ott éves szinten 3,9 százalékos volt a növekedés.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Oroszország is újabb drón- és rakétatámadást indított Ukrajna ellen az éjszaka.
A társaság jól fial Lázárnak – és csak neki.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.