Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A KSH szerint a szomszédos országok átlaga alatt voltak a magyar üzemanyagárak márciusban, a nagyobb régió átlagáránál viszont magasabban.
Az EU által kiadott Weekly Oil Bulletin adatai alapján Magyarországon a 95-ös oktánszámú motorbenzin átlagára március hónapban 601 forint volt, ami 6 forinttal, azaz 1 százalékkal alacsonyabb a szomszédos országok 607 forintos átlagértékénél – írja a KSH.
A KSH értelmezésében vett tágabb régió országaiban a márciusi átlagár 589 forint volt, a magyar ár 2 százalékkal, azaz 12 forinttal magasabb volt ennél. Az előző havi adathoz képest 24 forinttal csökkent a 95-ös benzin átlagára Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a szomszédos és a régiós országokban megfigyelt átlag is mérséklődött, 24, illetve 21 forinttal.
A dízelüzemanyag havi átlagára Magyarországon 618 forint volt, ami 6 forinttal, 1 százalékkal alacsonyabb a szomszédos országok 624 forintos átlagértékénél. A 600 forintos régiós átlagárat 18 forinttal, 3 százalékkal meghaladta a dízelüzemanyag hazai átlagára. Az előző havi adathoz képest 23 forinttal mérséklődött a gázolaj magyarországi havi átlagára. A szomszédos országokban 23, a régiós országokban megfigyelt átlag pedig 22 forinttal csökkent a februári adathoz képest.
A régiós országok közül Ausztriában, Horvátországban, Szerbiában, Szlovéniában és Szlovákiában magasabb volt a benzin átlagára márciusban, mint Magyarországon. Az előző havi adatokhoz képest Szlovákiában csökkent a legnagyobb mértékben, 29 forinttal.
Lengyelországban és Romániában a 95-ös oktánszámú benzin átlagára kevesebb mint 5 százalékkal, Csehországban 6,5 százalékkal, Bulgáriában pedig több mint 10 százalékkal elmaradt a magyartól.
A dízelolaj márciusi átlagára Szerbiában és Szlovéniában meghaladta a magyar értéket, Bulgáriában viszont több mint 15 százalékkal kisebb volt annál. Az előző havi adathoz képest a régió összes országában csökkent a dízel átlagára, Ausztriában volt tapasztalható a legnagyobb mértékű, 28 forintos csökkenés.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az országban elsőként Mezőkeresztes kizárta a lakosokat az elővásárlási jogból, azzal kizárólag az önkormányzat élhet. A célok között a lakhatási programok indítása és a spekulatív lakásvásárlás visszaszorítása is szerepel az egyébként csökkenő lélekszámú településen.
Később biciklivel, motorral, vonattal és gyalog folytatja az ország bejárását.