szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hidraulika segítségével próbálták az egyenként 3000 tonnát nyomó pályatesteket beemelni, de tolás közben az egész völgyhíd elcsúszott.


Múlt héten kezdte meg a beruházó a 8-as főút építésének valószínűleg leglátványosabb szakaszát, a márkói viadukt „helyretolását”.

© Veszprémi Napló

A völgyhíd egészét a bándi oldal felőli hetes hídfő mögött teljes egészében megépítették. A 273 méteres 2-2 sávos pályatesteket kiépített hidraulika segítségével együtt akarták mozgatni, ami nem egyszerű feladat, a pályatestek ugyanis egyenként háromezer tonnát nyomnak.

A műveletet megkezdték, de a Veszprémi Napló információi szerint a viadukt tolás közben elcsúszott. Skoumal Gergely főépítésvezető a műszaki problémát elismerte, mint elmondta a völgyhíd tolás közben déli irányba, körülbelül egy métert mozdult oldalra és így lecsúszott az alátámasztásokról a szerelőtérre. A rögzített segédhíd, amit a híd betolásához használtak deformációkat szenvedett de szerencsére nem csúszott le az első oszlopról ami komolyabb problémát is okozhatott volna.
Az okokat jelenleg vizsgálja a kivitelező.

Lehet, hogy 2025 elhozza a liberalizmus végét? – FAZ-vélemény

Lehet, hogy 2025 elhozza a liberalizmus végét? – FAZ-vélemény

"Nagy történelem" – a tudományos irányzat, amely évmilliárdokra visszamenve kutatja, milyen lesz az emberiség jövője

"Nagy történelem" – a tudományos irányzat, amely évmilliárdokra visszamenve kutatja, milyen lesz az emberiség jövője

Kiderült, miért indult mégis nyomozás a fideszes képviselő 1,1 milliós tanácsadói szerződése ügyében

Kiderült, miért indult mégis nyomozás a fideszes képviselő 1,1 milliós tanácsadói szerződése ügyében

Különkiadással jelentkezik a Charlie Hebdo a terrortámadás 10. évfordulóján

Különkiadással jelentkezik a Charlie Hebdo a terrortámadás 10. évfordulóján