szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hidraulika segítségével próbálták az egyenként 3000 tonnát nyomó pályatesteket beemelni, de tolás közben az egész völgyhíd elcsúszott.


Múlt héten kezdte meg a beruházó a 8-as főút építésének valószínűleg leglátványosabb szakaszát, a márkói viadukt „helyretolását”.

© Veszprémi Napló

A völgyhíd egészét a bándi oldal felőli hetes hídfő mögött teljes egészében megépítették. A 273 méteres 2-2 sávos pályatesteket kiépített hidraulika segítségével együtt akarták mozgatni, ami nem egyszerű feladat, a pályatestek ugyanis egyenként háromezer tonnát nyomnak.

A műveletet megkezdték, de a Veszprémi Napló információi szerint a viadukt tolás közben elcsúszott. Skoumal Gergely főépítésvezető a műszaki problémát elismerte, mint elmondta a völgyhíd tolás közben déli irányba, körülbelül egy métert mozdult oldalra és így lecsúszott az alátámasztásokról a szerelőtérre. A rögzített segédhíd, amit a híd betolásához használtak deformációkat szenvedett de szerencsére nem csúszott le az első oszlopról ami komolyabb problémát is okozhatott volna.
Az okokat jelenleg vizsgálja a kivitelező.

Árat emel az Apple Magyarországon, drágább lesz a zenehallgatás

Árat emel az Apple Magyarországon, drágább lesz a zenehallgatás

A kormány jócskán az inflációt meghaladó mértékben emeli az energia jövedéki adóját

A kormány jócskán az inflációt meghaladó mértékben emeli az energia jövedéki adóját

Grúzia 2028-ig felfüggeszti a csatlakozási tárgyalások megkezdését az EU-val

Grúzia 2028-ig felfüggeszti a csatlakozási tárgyalások megkezdését az EU-val

Fél évvel meghosszabbított kamatstop: akár közel 20 százalékot is spórolhatunk

Fél évvel meghosszabbított kamatstop: akár közel 20 százalékot is spórolhatunk