Tetőket rongálnak meg a le- és felszálló gépek Ferihegyen

Utolsó frissítés:

Szerző:

szerző:
ingatlanmenedzser.hu

A családi ház tulajdonosa, Miklósi Lászlóné az MTI-nek azt mondta:...

A családi ház tulajdonosa, Miklósi Lászlóné az MTI-nek azt mondta: éjjel fél három után egy óriási robajra ébredt, és amikor kiszaladt az udvarra, akkor látta, hogy egy repülőgép haladt el a családi házuk felett, és a tetőről több négyzetméternyi területen leperegtek a cserepek, és megrongálódott az ereszcsatorna.

Hozzátette: a XVII. kerületi Berzsenyi Dániel utca házaiból a repülőgép hangjára többen kiszaladtak, de csak az ő házuk rongálódott meg. A lakás tulajdonosa elmondta, hároméves unokájával tartózkodott a családi otthonban, férje kórházban fekszik, a balesetben szerencsére nem sérült meg senki. Miklósi Lászlóné közlése szerint a rendőrség, a légügyi hatóság és a kerületi önkormányzat emberei kimentek a kárhelyszínre, és vizsgálatot indítottak. A megrongálódott tetőszerkezetet a kerületi önkormányzat ideiglenesen kijavíttatta.  Az asszony az MTI-nek azt mondta, harminc éve lakik az utcában, és már hozzászoktak a repülőgépek le- és felszállásakor keletkezett zajokhoz, de ilyen eset még soha nem fordult elő.
 
A Budapesti Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese az MTI megkeresésére azt mondta, az esettel összefüggésben rendőrségi vizsgálat nem indult.

Rákosmente polgármestere, Riz Levente (Fidesz) az MTI-nek azt mondta: március 9-től a Ferihegyi 1-es kifutópályán pályazár van, így a le- és felszálló gépek a 2-es pályát használják. Hozzátette: a gépek leszállásakor keletkező légörvények rendszeresen megrongálják az épületeket, és az így keletkezett károkat, dokumentálva, folyamatosan jelzik a repteret üzemeltető Budapest Airportnak és a Hungarocontrollnak, de a jegyzőkönyv felvételén kívül nem történik semmi.

A polgármester azt mondta: a 2-es kifutópályát 1982-ben törvénytelenül építették, ugyanis a jogszabályok szerint a védőtávolságnak 5 kilométerre kellene lennie, de a 100 éve lakott területtől a kifutópálya mindössze másfél kilométerre van. Hozzáfűzte, lakossági tiltakozásra 1984 és 1997 között betiltották a Rákoshegy felőli vég használatát, de nemzetgazdasági érdekre való hivatkozással 1997-től újra megnyitották, és a repülőgépek le- és felszálláskor 150-200 méter magasságban húznak el a lakóházak felett.

Riz Levente közölte, az ügyben az Alkotmánybírósághoz, az Országgyűlés elnökéhez, a miniszterelnökhöz és a szakminiszterhez fordultak jogszabály-módosítás miatt, de konkrét lépés nem történt. Megjegyezte, mindössze az Országgyűlés önkormányzati bizottsága hozott létre egy tárcaközi bizottságot, de szerinte ez kevés. A polgármester elmondta azt is, hogy az ott lakók perek tucatjait indították a reptér üzemeltetője ellen birtokháborítás miatt, és azt az önkormányzat is támogatja.  

Rákosmente vezetője azt szeretné elérni, hogy zárják be a kifutópályát, és azt csak rendkívüli esetben lehessen használni, hogy megelőzzék a súlyos baleseteket, nem beszélve arról, hogy a kerületnek ezen a részén a házak is elértéktelenednek a repülőgépek okozta zaj miatt.