Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Lehetetlen megmondani, mikor fordul kritikus szakaszba a Lánchíd állapotának romlása, de ez bármikor megtörténhet. A vasbeton szerkezetből darabok hullhatnak a Dunába és a rakpartokra, a pályalemez különösen a déli járdán bármikor elkezdhet beszakadni – állapítja meg egy friss jelentés.
Csak remélni lehet, hogy a komplex hídfelújítás megkezdéséig rendelkezésre álló időszakban nem következik be „nem várt esemény” a hídszerkezetben – egyebek között erre az összefoglaló megállapításra jutott áprilisban az Msc–Főmterv konzorciuma a Lánchíd hídszemléjének elvégzéséről készített jelentésében – írja a Világgazdaság a híd állapotát elemző vizsgálatsorozat birtokába került dokumentumaira hivatkozva.
A vizsgálat szerint általánosságban ugyan elmondható, hogy az öttonnás össztömeg-korlátozás bevezetése minden bizonnyal hozzájárul a Lánchíd állagromlásának lassulásához, a vasbeton szerkezet kapcsán viszont kiemelik, hogy
számítani lehet arra, hogy kisebb betondarabok lehullhatnak a szerkezetről.
Ezek esetlegesen kárt is okozhatnak a híd alatt, az alsó rakparton áthaladó gépjárművekben vagy akár a Dunán úszó járművekben.
A pályalemez vasbeton szegélybordáinak és az azokat alátámasztó acéltartóknak az általános korróziós állapota igen súlyos. A legnagyobb kockázat a déli oldali járdalemeznél áll fenn:
ennek gyorsuló romlása könnyen tömeges lemezbeszakadásba fordulhat át,
ez pedig olyan mértékű balesetveszély rizikóját rejti – ez érvényes az északi oldalra is –, amely esetlegesen szükségessé teheti a hídi járdák lezárását a gyalogosforgalom elől.
A járdalemez bárhol és bármikor átlyukadhat, ennek pontos helye és ideje nem prognosztizálható.
A főváros vezetése és a kormány egymásra mutogatnak a híd felújítása kapcsán: utóbbi szerint Budapest indokolatlanul késlekedik a felújítás elkezdésével, előbbi szerint a kormány nem ad elég pénzt a felújításra, ráadásul nemhogy kompenzálná az önkormányzat járvány és válság miatti bevételkieséseit, de pénzt von el. Karácsony Gergely főpolgármester mindenesetre azt ígérte, Budapest ha belerokkan is, de felújítja a hidat.
A Lánchíd és a Váralagút felújításáért felelős BKK hivatalosan februárban zárta le a kivitelezésre kiírt közbeszerzést, az eljárást mindkét rész tekintetében eredménytelennek minősítették, mert a legolcsóbb ajánlat is drágább volt a rendelkezésre álló forrásnál.
Tarlós István exfőpolgármester már 2019 októberében elismerte, hogy nem elég a pénz, és közölte: árfelülvizsgálatot rendelnek el.
Az új főpolgármester, Karácsony Gergely megválasztása után azt nyilatkozta, a Lánchíd csaknem kétszer annyiba kerül, mint amennyi pénz rendelkezésre áll. Mivel a rekonstrukció nem halogatható tovább, megpróbálják újragondolni a felújítás tartalmát, illetve megnézik, hogy miképpen kapcsolódik ez a rakpartok és az alagút felújításához. A felújításra a főváros 17 milliárdot szán, a kormány ezt egészíti ki 6 milliárddal.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Egy komoly korrupciós ügy állhat a hátterében annak, hogy meghalt Roman Sztarovojt volt orosz közlekedési miniszter.
A HVG információi szerint egyre több a hasonló ügy.
A kolónia egyre nő, megoldás még nincs.
Kiara Lord posztolt egy szelfit.
Kvízjátékunk egyszerű: a négy megadott névből három a képzelet szüleménye, egy pedig valóban létezik.
A világ valaha élt leggazdagabb emberének nevét Nyugat-Afrikán kívül szinte senki nem hallotta, de mi a helyzet a többiekkel?
Az 51 éves brit szakember húsz éven át dolgozott a Red Bullnál.
Több programmal, több hullámban telepítenek elektromosautó-töltő pontokat Magyarországra, ám a legszűkebben ellátott régiókba csak évek múlva érnek el.