Így még nem látta a Nyugatit: állványerdő költözött a pályaudvar csarnokába

Felépítettek a Nyugatiban egy 70 ezer légköbméteres állványszerkezetet a felújításhoz.

  • hvg.hu hvg.hu
Így még nem látta a Nyugatit: állványerdő költözött a pályaudvar csarnokába

Az elmúlt másfél hónapban éjjel-nappal folyt a Nyugati pályaudvar felállványozása a tetőszerkezet felújítása miatt - írja a MÁV a közleményében.

A vasúttársaság szerint a szerkezet részeinek behordása éjjelente, összeállításuk napközben történt. A munkák során, műszakonként 40 szakember végezte az állványok építését, hogy elkészülhessen a 70 ezer légköbméteres szerkezet.

MÁV

A térállvány megépült, a munkák új szakaszában megkezdődnek a szakértői felmérések. A közlemény szerint már folyamatban van a vágánycsarnok bádogszerkezeti elemeinek bontása is. A következő hetekben folyamatosan halad a munkavégzés a tetőszerkezeten, ehhez két toronydarut is telepítenek. A vágánycsarnok tetőzetén az első fázisban tervezett bontási műveleteket várhatóan ősszel fejezik be.

MÁV

Májusban kezdődött, és a tervek szerint hét hónapig tart majd a Nyugati pályaudvar felújítása. A fejlesztés részeként több mint 8200 négyzetméteren rekonstruálják a pályaudvar tetőszerkezetét, megújul a vágánycsarnokban található felsővezeték-hálózat és az utastájékoztatási rendszert is modernizálják.

A Nyugati a legforgalmasabb pályaudvar Magyarországon: évente 18 millió utas fordul meg ott, naponta 480 vonat halad át rajta, ráadásul az elmúlt negyven évben nem újították fel átfogóan.